Финансовите резултати за второто тримесечие на авиокомпаниите започват да се финализират, приходите на много превозвачи са по-високи от всякога, което предполага, че това е бил много добър сезон за авиокомпаниите по света.

На този фон секторът отчита и някои от най-високите оперативни разходи. Те са резултат от поредица от икономически проблеми, нестабилни валутни пазари, политически проблеми, заплахата от нова вълна от Covid с наближаването на зимата и, разбира се, Китай, който остава затворен. 

Тайната зад хаоса на летищата в света може да ви изненада

Тайната зад хаоса на летищата в света може да ви изненада

Истината е, че през следващите няколко месеца няма много какво да се направи, за да се нормализира ситуацията

Продължаващото доверие в пазара се отразява в това, че капацитетът на авиокомпаниите като цяло остава непроменен всяка седмица до края на годината с някои скромни отчетени увеличения на капацитета (въпреки че те отразяват по-скоро закъснели известия от Китай, отколкото някакви значителни промени в настроенията).

Изчисленията на глобалната платфома за информация за пътуванията по света OAG сочат, че капацитетът тази година ще достигне около 87% от нивата от 2019 г. - при условие че няма големи събития преди края на годината. Ако през 2022 г. бъдат постигнати 4,8 милиарда планирани места, това ще бъде с 31% повече, отколкото през 2021 г. Индустрията ще трябва да запише само 20%, за да се върне към нивата от 2019 г.

Air France последва Lufthansa и вдигна заплатите на персонала си

Защо европейските авиокомпании започнаха да вдигат заплатите на персонала си?

Мерките са част от усилията на компанията да помогне на служителите си да се справят с високата инфлация

Тайланд утроява капацитета през 2022 г

Когато летният сезон приключи, стана ясно, че Гърция се изплъзва от таблицата на Топ 20 на авиационните пазари по страни и сега Тайланд се задържа на двадесетото място с утроен капацитет през последната година, очаква се той да продължи възстановяването си през останалата част от зимния сезон, особено ако Китай прави някои отстъпки по отношение на международните пътувания.

Япония: Промени в международния капацитет

Една от поуките от опита с пандемията е, че когато пазарът обяви облекчаване на ограниченията за пътуване, това не винаги води непременно до незабавно увеличаване на капацитета поради няколко причини, включително: околните основни пазари остават затворени; оперативните ресурси се разтягат; и авиокомпаните, и пазарът остават предпазливи.

Ето какво увеличение на заплатите получиха пилотите от Lufthansa, за да спрат да стачкуват

Ето какво увеличение на заплатите получиха пилотите от Lufthansa, за да спрат да стачкуват

Споразумението слага край, поне до юни 2023 г., на трудовия спор между служителите и авиокомпанията

Япония може би е такъв пример. Миналата седмица на международните пътници беше разрешено свободно да влизат в страната, в която стойността на японската йена никога не е била по-ниска спрямо долара.

Не е изненадващо, че по-местните пазарни маршрути до Южна Корея, Китайско Тайпе и Хонконг са основните дестинации, но други точки като САЩ, Австралия и Обединеното кралство виждат известно възстановяване до декември. Освен всичко времето на полетите до някои пазари се увеличи. Този уикенд услугата на Air France от Токио, Ханеда отне 13 часа и 31 минути, работейки по източен полярен маршрут над Северна Америка; това е с около час повече, отколкото през 2019 г.

Стабилността се връща в разписанията на авиокомпаниите

Като вземем планираните графици за тази седмица, които бяха заредени на 5 септември и ги сравним с текущите данни, можем да видим колко променливи са били техните графици или пък не са.

Освен базираните в Китай авиокомпании, повечето авиопревозвачи направиха по-малко от 2% промяна в капацитета си през седемседмичния сравнителен период, в разгара на пандемията редовно наблюдавахме промени в капацитета от над 10%. 

14 полета на Lufthansa от и до София бяха анулирани, какви са правата на пътниците

14 полета на Lufthansa от и до София бяха анулирани, какви са правата на пътниците

Пилотите на авиокомпанията протестират

По-малко от две седмици до края на летния сезон авиокомпаниите вече планират намаляват капацитета си за обикновено слабия период между края на октомври и средата на декември.

Според графиците Ryanair ще оперира с 25% по-малко места, easyjet с 27% по-малко и Jet2.com с удивителните 45% по-малко места; това не са големи промени, но отразяват годишните изменения в капацитета.