Заемът от Световната банка е един от възможните варианти за осигуряване на средства за нуждите на БДЖ, но той е пряко свързан с приватизацията на "Товарни превози", каза министърът на транспорта в служебния кабинет Кристиан Кръстев, цитиран от БТА.
Той направи уговорката, че не е почитател на идеята да се приватизира "БДЖ - Товарни превози" на всяка цена. Ако има сделка, тя трябва да е на адекватна пазарна цена, която да покрие част от дълговете на дружеството, посочи министър Кръстев.
Бившият транспортен министър Ивайло Московски обяви преди месец, че без продажбата на БДЖ "Товарни превози" няма как да бъдат покрити част от задълженията към кредиторите и те ще си вземат заложените обезпечения.
Според Кръстев за по-доброто усвояване на парите по Оперативна програма "Транспорт" трябва по-добра организация, която да не допуска забавяне изпълнението на вече сключените договори. Отчетените по програмата резултати, с договорени средства около 3,75 млрд. лв, министърът определи като обнадеждаващи.
По негово мнение в момента българските летища не са особено атрактивни за отдаване на концесия, защото са стари и прилежащата им инфраструктура е в лошо състояние. Министър Кръстев отхвърля варианта за евентуално преместване на Летище София с аргумента, че това ще коства огромни инвестиции и ще създаде транспортни затруднения, както и нови проблеми с околната среда.
mnogokrasiva
на 22.04.2013 в 16:28:34 #1Комунистите оставиха само дългове, с които ние и нашите деца трябва да се борят. Какво може да направи един министър – визирам Московски за няколко години. Факт е, че БДЖ е пред пълен фалит и то защото няма откъде да се вземат тези 700 млн. лв. Не искам да ги плащам нито аз, нито децата ми. Най-добре е компанията да се продаде на български инвеститор.