Бизнес медията коментира, че ако германците осъществят плана си, ще се вдъхне нов импулс в разширяващата се автомобилна индустрия на източна Европа. Независимо от скептицизма по отношение покачващите се разходи за труд, новите членове в Европейския Съюз все още са отлична инвестиционна възможност.
Според инвестиционен съветник, в Daimler са стеснили избора си до два възможни обекта: полския град Вроцлав в близост до германската граница и Клуж в северозападна Румъния. Германците обаче били готови да изберат и друго местоположение, в Румъния или Полша.
В сряда от Mercedes са отказали да коментират за възможното място: „Ако имаме нужда от допълнителен капацитет, особено за компактни коли, ще погледнем към източна Европа. Но решение не е взимано".
Решението за източна Европа е свързано с разработването на компактни автомобили от ново поколение, които трябва да заменят колите от клас A и B. Служители от Mercedes казват, че през първата половина на 2008 ще бъде взето решението и чак след това ще се избере възможното място за нов завод.
Въпреки успеха на VW в централна Европа, Mercedes не бързат с преместването на изток. Засега източно от Германия Mercedes има само малък завод за камиони в Турция.
Nokia вече създадоха фурор с решението си да затоврят завода в Бохум и да отворят нов в Румъния. За да успокоят духовете, от Mercedes са посочили, че „абсолютно не стои въпросът за заплаха за Ращат (заводт в Германия, където се произвежда A- и B-класа) ".
Полша и Румъния приемат с голям интерес новините за възможността за пристигането на толкова прочут производител. Двете държави сега са предпочитани дестинации за изнасяне на производството, както по-рано такива бяха Чехия, Словакия и Унгария.
В Полша през миналата година бяха произведени 870 хиляди автомобили от четири фирми: Volkswagen, General Motors, Fiat и притежаваният от Украйна FSO. Увеличението на годишна база е 22%.
Производството в Румъния се доминира от евтиния автомобил на Renault, предназначеният за нововъзникващите пазари Logan. На него се падат 222 хиляди от общото производство на 234,000 автомобила в страната, което бързо нараства. Между другото Ford Motor преговаря да купи завода на Daewoo Motor, приватизиран след финансовите затруднения на южнокорейската компания.
Румънските икономисти изтъкват, че северната ни съседка има преимущество пред Полша по отношение цената на труда. На час румънецът взима по €4, докато в Полша не се задоволява с по-малко от €7.50. Обаче полските макроикономисти отвръщат, че при почасово заплащане от €30 в Германия, разликата между източноевропейските държави е несъществена, а Полша е по-близо до германските заводи за доставки.
pasho
на 31.01.2008 в 17:36:07 #16Бойчо Регистриран на: 16.05.2007, 13:51 Пуснато на: 31.01.2008, 13:04 Не са затова се плаща на инженерите да мислятвместо тях. тук докато работниците взимат 2-3 пъти по големи заплати (и това се приема за нормално от ръководителите вишисти) нищо не може да стане...
Gamen
на 31.01.2008 в 15:49:52 #15Поредното доказателство че Румъния ни изтегли за влизане в ЕС.И просто няма смисъл да се говори и коментира България, тук тежка промишленост повече няма да има! А и е трудно да се каже че досегашната такава е била печеливша.Комунягите много са лъгали и продължават да ги ръсят врели некипели! Статията за предстоящо производство на Мерцедес по-близо до нас е просто под всякаква критика - Неграмотна! Несвързана!
friend
на 31.01.2008 в 15:45:13 #14Причините са много: 1. Корупцията е от долу, до най-горе. 2. Викока цена на енергоносителите. Дължи се на обвързването ни с Газпром 3. Липса на обучени кадри. Дължи се на това, че ние в рамките на СИВ не трябваше да развиваме автомобилостроенето, а да купуваме руски автомобили. За незнаещите, които са русофили, но карат БМВта преди 10 ноември 1989г, ако си купиш западен автомобил, дори и на старо, трябваше да платиш 200% от цената му като нов. 4. Българския народ е беден и не представлява сериозен пазар. Мога да изредя още много причини, но една е истината: Мерцедес отиват в Румъния. У нас още дълго време ще се внасят руски коли.
Делян
на 31.01.2008 в 15:32:13 #13Ние завод на Хюндай не може да привлечеме а вие за завод на Мерцедес си мечтаете........
mcYotce
на 31.01.2008 в 15:21:21 #12Проблема не е липсата на квалифицирани работници. За нула време ще ги обучат. Проблема е в липсата на квалифицирани мениджъри. Дори да пратят чужденци за всички висши нива в управлението, няма как да пратят хора за ниво бригадир нагоре. А и да пратят, ще се сблъскат с езиковата бариера. По-възрастните хора не знаят чужди езици, по-младите си мислят, че знаят, ама май и български не знаят.
ostavime
на 31.01.2008 в 14:41:36 #11hot wheels, няма от къде да се намерят. Няма. И по-зле ще стават. И Станишев се хили като картоф. К'во се хилиш бе? Унищожават държавата пред очите на хората и постоянно се хилят. Няма смисъл. както някой вече каза 2 млн. малцинства + 2 млн. пенсионери и т.н. Инвеститори??? Да да!
hot wheels
на 31.01.2008 в 14:31:07 #10Е, това, че НР не са се погрижили да си обучат персонала не означава, че всяка друга сериозна фирма би постъпила така. Все-пак НР имат български шеф(ка) и до колкото знам усилията да разкарат от тук и немските мениджъри, за да мое си правят каквото си щат, са доста големи
Рошко
на 31.01.2008 в 14:06:52 #9Е , щом мислиш така. Аз като знам какви хора работят в HP в София...супер обучени
hot wheels
на 31.01.2008 в 13:40:50 #8Това, че сме по-малка държава и няма квалифицирана работна ръка изобщо не може да е проблем. За работна ръка на подобен завод биха били нужни към 3000-4000 човека - съмнявам се че ще е проблем да се намерят. Квалификацията се придобива след задължително обучение. Дори един работник до вчера да е сглобявал дачии, задължително ще бъде обучен и преквалифициран, преди да започне с мерцедеси. В интерес на истината от страна на Мерцедес имаше някакъв интерес и приказки за фабрика в България, някъде около Сливен. От малкото информация, която има по този въпрос стана ясно, че видни правителствени другари, са настоявали, ако има такова нещо то да е в София! Т.е. поредното малоумие - от една страна расте недоволството от постоянно прииждащи хора от провинцията, но от друга даването на зелена светлина на подобен проект, който ще даде работа на хората по родните им места се отхвърля!
Рошко
на 31.01.2008 в 13:22:33 #7Абе хубаво да дойдат у нас ама кой ще им работи в завода? У нас няма квалифицирани работници за елементарни длъжности , като шофьор в градския транспорт или обикновен чиновник , а за автомобилостроене да не говорим. Не че румънците са много по-добре от нас , ама са 22 милиона , все ще се намерят работници. А ние сме 7 милиона с 2 милиона малцинства и 2 милиона пенсионери , добре дошли инвеститори!
Бойчо
на 31.01.2008 в 13:04:49 #6Jiro, глупости говориш.Всичко е въпрос на мотивация.Румънците да не са по-добри работници случайно?
Jiro
на 31.01.2008 в 12:58:14 #5Проблема е не в некадърното правителство, а в некадърните работници.
hot wheels
на 31.01.2008 в 12:26:37 #4Мога ли да попитам журналистически импотентния автор на тази новина, защо, вместо да списва блудкаво лигави "новинки" с тъпо и просташко заглавие не зададе въпроса "Защо Мерцедес НЕ идва у нас"?
Nik604
на 31.01.2008 в 12:18:39 #3румънски мерцедес-хахахахаха-толкова за легендата мерцедес!
alibaba
на 31.01.2008 в 12:03:19 #2Това не е за заглавна новина, ако Мерцедес бяха дошли в България, тогава щеше да е за първа страница.
Бойчо
на 31.01.2008 в 11:58:08 #1Ами много ясно,че няма да е в България.С това некадърно правителство сериозни инвестиции от сериозни компании да не чакаме.