50% от Неправителствените организации и 68% от местните власти вече имат разработен проект за кандидатстване по еврофондовете или в момента разработват такъв. Това са данните от третата вълна на проучване на готовността на бенефициентите за кандидатстване за получаване на финансиране от Европейския съюз, извършено от МБМД между 2  и 7 ноември 2007г.

Те бяха представени на официалното откриване на ОП „Техническа помощ", за което предаде пресцентърът на Министерство на финансите.

Основен извод от резултатите от проучването е, че готовността на бенефициентите за СКФ в сравнение с първите две вълни на изследването е много по-висока. Основна трудност пред тях се явява липсата  на практическа информация.

Готовност за усвояване на еврофондовете заявяват 79% от НПО, 76% от местните власти и 67% от консултантите.

Повишават се и дяловете на оптимистите по отношение на очаквания ефект от финансирането върху българската икономика. При консултантите това увеличение е от 10 пункта, при местните власти от четири и при НПО от 2. Най-голямо то е в групата на журналистите - 12%.

Всички групи споделят, че имат нужда от обучениевъв връзка със структурните фондове, което съвсем ясно говори, че за успешното им реализиране са нужни както информационни, така и обучителни кампании.

Предпочитанията на темите се разпределят различен начин в различните групи бенефициенти.

"Финансиране на проекти", е предпочитана от НПО и журналистите, като е посочена съответно от 55% от бизнеса и 42% от журналистите. НПО, този път заедно с месните власти, биха желали обучение и по "Провеждане на тръжни процедури"(НПО - 54%, местни власти - 58%). 51% от местните власти предпочитат обучение в областта на управлението на проекти.

Най-предпочитаната оперативна програма е "Развитие на човешките ресурси", посочена от 69% от всички бенефициенти. Следва "Регионално развитие" с 60%, „Административен капацитет" - 47%, „Околна среда" - 40%, "Конкурентноспособност" - 25%,  и "Транспорт" - 12%.

Най-предпочитани източници на информация за структурните фондове, посочени от респондентите са: интернет, инфоцентровете, ресорните министерства и семинари и обучения.