Доверието на потребителите в Китай през първото тримесечие е било най-силно от 2005 г. насам, сочи доклад на международната компания за пазарни проучвания Nielson, съобщава агенция Синхуа.

Индексът на Nielson за доверието на потребителите в Китай е достигнал 110 през първото тримесечие, и е по-висок спрямо 108 от предходното тримесечие и най-висок от 2005 г. насам, се казва в изявление на компанията.

Индексът на Китай се нарежда на четвърто място сред 56 страни и региони, обхванати от проучването на Nielson, като Индия оглавява списъка, се посочва в изявлението.
На фона на сложната глобална икономическа ситуация, основните индекси на китайската икономика остават на разумно ниво и правителството работи за подпомагане на малките и средните фирми с банкови кредити, стимулира вътрешното потребление и охлажда прегрелия сектор на недвижимите имоти, което спомага за подобряването на доверието на потребителите, каза тук по време на пресконференция Ян Сюан, президент на Nielson Greater China.

Индексът на доверието на потребителите в селските райони на страната също се е увеличил, и отново е по-висок от този в градовете, се казва в изявлението.

Според Ян, това се дължи на правителствените политики, включително повечето субсидии за селските пенсионни програми и повечето пари в бюджетите на селските райони.

Ръстът на индекса на потребителските цени (CPI) се е успокоил през първото тримесечие на 2012 г. до 3.8%, докато през 2011 г. той отбеляза 5.4-процентен годишен скок.

Китайците, обаче, ще изразходват парите си както досега. Около 59% от анкетираните ще сложат на банков влог спестените си средства, и 49% са склонни да ги похарчат за образованието на децата си.

Индексът на доверието на потребителите на Nielson, обявяван на тримесечие, се базира на допитване до 3,500 потребители в градовете и селата в страната.
Резултат над 100 показва потребителски оптимизъм, докато по-ниска стойност показва потребителски песимизъм.