Призрачните самолети от две седмици прелитат между Великобритания, Канада и САЩ. Полетите не са били преустановени, тъй като компанията се е страхувала, че може да загуби изгодните си писти за излитане и приземяване на Хийтроу и Гейтуик.
Разкритието на тази практика е сериозен удар по репутацията на BA, която се рекламираше като „зелена". Съвсем наскоро компанията значително увеличи надценките за гориво, които се плащат от джоба на пътника.
А едновременно с това всеки самолет излъчва в атмосферата тонове въглероден диоксид и в някои случаи един полет се равнява на годишната емисия на CO2, причинена от 70 възрастни със западен стил на живот. Един полет на дълга дистанция излъчва 700 тона въглероден диоксид, 350 пъти повече от средното значение за автомобил на година.
На 4 ноември полет 179 на BA лети до Ню Йорк празен. Малко по-късно полет 176 на същата компания се връща от САЩ за Хийтроу също празен. Списъкът е значително по-дълъг.
Говорител на BA, на когото се е паднала нелеката задача да оправдае порочната практика, казва, че „призрачните полети" са изключително рядко явление и се случват, когато „изключително сложната" система на разписанията не може да открие достатъчно кабинен екипаж за определен полет.
Било по-добре да се лети с празни самолети в едната посока, ако на връщане самолетът е пълен, вместо и двата полета да се осуетят.
Говорителят е отхвърлил, че празните полети са правени само за да се предотварти загубата на пистите на лондонските летища, за които важи правилото „ползвай или губиш".
Говорителят на BA е казал, че изкключително рядко екипът от 15,000 души, които работят за компанията, не могат да попълнят нужното количество за определени полети. За месеца, глобално 0.3% от полетите на BA са били празни.
Становището на екологичната група WWF е, че подобна практика е възмутителна, особено заради претенциите на British Airways, че са сериозни към околната среда. „Зеленият им имидж вече е отвят".