Автомобилните компании в Китай продадоха повече автомобили от американските такива. Това се случва за първи път миналата година. Причината е китайската компания BYD. Освен това се забелязва и растеж на нововъзникващите пазари, според доклад на анализаторската компания Jato Dynamics.

Китайските марки, водени от базираната в Шенжен BYD, са продали 13,4 милиона нови превозни средства миналата година, а американските марки са продали около 11,9 милиона, показват данните. Японските марки водят с 23,59 милиона продажби.

Ръстът на продажбите в Китай изпреварва този в САЩ, с 23% повече от предходната година в сравнение с 9% в САЩ.

Постоянно високите цени на колите, неволно насочи потребителите към по-достъпни китайски алтернативи, смята каза старши анализаторът на Jato Фелипе Муньос.

Китайските производители на автомобили и водещата автомобилна марка BYD, се разшириха сериозно, на фона на ценова война на електрическите превозни средства в Китай, която понижи цените и повлия върху маржовете на печалба.

Китайте марки са навлезли най-вече в развиващите се икономики, където статистиката сочи, че всяка пета продажба на нови автомобили е била извършена миналата година на фона на повишено глобално търсене.

Китайската BYD с амбицията да се превърне в лидер на европейския пазар на електромобили

Китайската BYD с амбицията да се превърне в лидер на европейския пазар на електромобили

Водещият производител на електромобили обмисля изграждането на втора производствена мощност в Европа през 2025 година

"Над 17,5 милиона нови коли бяха продадени в развиващите се икономики през 2023 г. Това е повече от общите продажби в САЩ или Европа през годината", отчита Муньос.

Китайските производители на автомобили спечелиха значителен пазарен дял в Близкия изток, Евразия и Африка, като същевременно отбелязаха растеж в Латинска Америка и Югоизточна Азия, се казва в доклада.

Междувременно някои китайски марки набраха дял в развитите икономики, включително Европа, Австралия, Нова Зеландия и Израел.

Растежът дойде въпреки повишената търговска враждебност между Китай и Запада и други фактори като високи лихвени проценти и високи цени на превозните средства, според Муньос.

Според доклада продажбите са нараснали във всеки регион, с изключение на Африка, като Европа расте най-бързо поради процъфтяващото търсене в Турция.

Тази седмица ЕС обяви увеличение на митата върху китайските електромобили с до 38%. Това идва, след като САЩ увеличи четирикратно митата върху китайските електромобили до 100%. Турция също обяви също 40% допълнителни мита върху превозни средства от Китай в събота, сигнализирайки, че някои нововъзникващи пазари може да последват примера.