Рязкото покачване на цените е принудило почти половината от руснаците(44%) да намалят обема на покупките на хранителни стоки средно с 24%. Това показва проучване на международната изследователска компания Nielsen през първото тримесечие на 2015 г.

Като причина за намалената покупателна способност е силно покачващите се цени, са посочили 99% от анкетираните. 77% от тях са отбелязали, че цените през първото тримесечие на 2015 г. са скочил с 1/3 спрямо същия период на 2014 г.

Най-често анкетираните анкетираните се оплакват от скока в цените на сиренето, плодовете и зеленчуците, месото и месните продукти. Поради покачването на цените, руснаците се отказват от покупката на чипс и други закуски(48% от анкетираните), шоколад, плодови сокове, плодове и зеленчуци, месни продукти(45% от анкетираните), млечни продукти(35% от анкетираните), марковия алкохол (28%).

Що се отнася до нехранителните продукти, болшинството от тях отбелязват, че се отказват да купуват продукти за почистване на дома, пране и дрехи.

"Руският купувач става все по пестелив. "Всички търсят начин да спестят пари, търсейки конкуренция в цените", отбелязват от агенцията за проучване, информират от ТАСС.

Ако през 2009 г. през второто тримесечие русия е започнала да излиза от кризата, то при текущата ситуация се забелязва влошаване по всички показатели повече от шест месеца, считано от август 2014 г. насам, отбелязва търговският директор на Nielsen за Русия, Илона Лепп, по доклада на компанията.

Проучването показва, че потребителите се ориентират към по-евтините марки. Много хора купуват познатата марка, както и сред тази категория, преминали на по-евтини марки отново се ориентират към познатите марки сирена, бонбони, замразени храни, марков алкохол и плодови сокове.