Тимишоара, четвъртият по големина град в Румъния получи достъп до западноевропейската речна мрежа чрез реновирания си канал Бега, което позволява увеличаване на транспортните и търговски съоръжения. 115-километровият канал свързва Тимишоара с река Тиса, в Сърбия и по-нататък с Дунав.

Обновяването на канала, което беше частично финансирано от Европейския съюз, позволява на Тимишоара да се превърне отново в пристанищен град след повече от 60 години, съобщава Romania-Insider.

Придружаващ граничен пункт ще бъде отворен до края на 2023 г., което ще позволи на пътническите кораби да преминават от Румъния до Сърбия и обратно. Граничният пункт ще обслужва и 70-километровата велописта, която минава покрай канала.

Румъния купува 12 влака на водород за €1 милиард

Румъния купува 12 влака на водород за €1 милиард

Те ще се използват за обслужване на маршрутите, които все още не са електрифицирани

Реконструкцията на канал Бега беше част от трансгранична програма, управлявана от Румъния и Сърбия. Около 14 милиона евро са отишли ​​за ремонт на шлюзовете в Сръбски Итебей, Клек и Санмихайул Роман. Проектът се възползва и от 11 милиона евро европейски средства, като местните власти от всяка страна получиха половината.

След ремонт, водният път е отново напълно плавателен и свързва Бега с Тиса от сръбска страна.

Бега

Реката, която минава през Тимишоара, някога е имала основна роля в икономическото развитие на региона. През 18-ти и 19-ти век австрийската имперска администрация, наблюдаваща района на Банат, построява канала Бега заедно с поредица от големи язовири, свързващи го с Тиса. С дължина почти хиляда километра, река Тиса е една от големите реки в Централна и Източна Европа, обхващаща Южна Украйна, Унгария и Сърбия. Той е и основен приток на река Дунав.

IKEA строи трети магазин в Румъния - в Тимишоара

IKEA продължава експанзията в Румъния: наред е Тимишоара

Обектът трябва да бъде завършен до 3 години

Каналът Бега е в основата на икономическото развитие на Тимишоара и околностите, тъй като зърнените и промишлените продукти, произведени тук, можгат да се доставят с лекота до други европейски пазари.

Търговията и корабоплаването по канала приключиха, след като Трианонският договор от юни 1920 г. установи нови национални граници. През 1958 г. морският трафик между Румъния и Югославия спира напълно, а коритото на река Бега е заключено с решетки, което прави невъзможно преминаването на границата дори за водолази.

Колко печели Египет от Суецкия канал?

Колко печели Египет от Суецкия канал?

Месечен рекорд по приходи от такси за корабен транзит през април