Президентът на Световната банка Дейвид Малпас посочи, че в резултат от мерките срещу коронавируса ще пострада образованието на децата, особено в развиващите се страни, предаде CNBC. А ситуацията ще се влоши драматично, ако страните се затворят повторно.

Докато в държави като САЩ и останалите развити икономики това не е чак такъв проблем, защото преподаването просто може да се дигитализира, в много части по света това не е възможно.

"Образованието се обръща назад", каза той. "Това е особено голям проблем в развиващия се свят. Смятаме, че там има 1 млрд. деца извън училищата, които чакат възстановяването да започне. Така че ако има втора вълна на вируса, това вече ще е много сериозен проблем."

Световната банка: Възстановяването може да отнеме над пет години

Световната банка: Възстановяването може да отнеме над пет години

Настоящата криза не започна като финансова, но се превърна в такава, смята главния икономист на банката

Това е предизвикателство по няколко причини. Първо, колкото по-дълго децата стоят извън училище, толкова по-вероятно е те изобщо да не се върнат там. Подобно наблюдение правят и от ООН, според които поне 24 млн. ученици ще отпаднат от образованието в резултат от мерките срещу коронавируса, освен над 150-те млн. души, които ще изпаднат в състояние на екстремна бедност и десетките хиляди, които ще умират от глад.

"Това представлява гигантско влошаване на бедността по света, дължащо се именно на пандемията и затварянето на икономиките", каза Маплас. Прогнозата за това идва на фона на понижаването на броя на екстремно бедните по света през последните над 25 години. Екстремна бедност се дефинира като живот с по-малко от 1,9 долара дневно.

Затова не е учудващо, че в резултат на мерките целият развиващ се свят, с изключение на Китай, е в по-лошо икономическо състояние днес, отколкото е бил преди коронавируса. Това е особено вярно за страни с голямо население като Етиопия, Индия, Замбия и Нигерия, които са изправени пред "смъртни предизвикателства".

Икономическите мерки срещу пандемията: какви са и какви можеха да бъдат

Икономическите мерки срещу пандемията: какви са и какви можеха да бъдат

Всяка политика оказва последици в реалния живот, но те може да не са такива, каквито ни се иска