Компанията извършваща пазарни анализи ShopperTrak RCT, която наблюдава активността в 50 000 търговски обекта в САЩ, обяви че в периода 21 до 23 декември, купувачите са били с 18.7% повече, в сравнение със същия период миналата година.
Само в събота преди Коледа, денят наречен "Super Saturday", продажбите са били със 7.6% повече от миналата година, като са били реализирани стоки на обща стойност $9.36 млрд. Според анализаторите, именно последният уикенд преди Коледа, магазините са най-пълни с хора изчакващи и последните намаления.
Тази година, съботният ден беше още по-натоварен, тъй като потребителите разполагат с по-ниска покупателна способност в сравнение с миналата година (ниската цена на долара), което ги накара да чакат най-големите намаления в последните дни. За сметка на по-големия интерес в събота, седмицата преди това успа да завърши само с 2.2% по-слаби продажби от същия период през 2006 г.
"Търговията беше по-слаба от нормалното в седмиците преди коледните празници, но уикендът пък беше страхотно силен, което върна надеждите ни за добри печалби", коментира собственик на магазин в Ню Йорк.
Според последните проучвания, седмицата завършила на 22 декември е отчела с 33.1% повече продажби, в сравнение с тази до 15 декември.