Германските автомобилни производители предупредиха за фатални последици, ако Великобритания напусне Европейския съюз без споразумение, предвиждайки загуба на работни места във Великобритания и Европа и призовавайки депутатите да удвоят усилията си, за да гарантират, че безмитната търговия може да продължи.

Сделката на британския премиер Тереза ​​Мей да напусне ЕС претърпя огромно поражение в парламента във вторник, оставяйки бъдещето на страната в неопределеност и производителите се подготвят за "най-лошия сценарий" за тях- този без сделка.

Великобритания ще пострада най-много, ако загуби свободната търговия с европейските пазари, тъй като 80% от превозните средства, сглобени в страната, се изнасят, най-вече в Европейския съюз. Но за Германия залозите също са високи.

През 2016 г. Великобритания е най-големият износен пазар за германските производители, които продават там 800 000 нови коли, или 20% от общия им износ в световен мащаб. По-малко автомобили се изнасят в Китай и САЩ, защото немските производители на автомобили имат фабрики там.

"Последиците от напускане без сделка "ще бъдат фатални", заявява след гласуването на предложението германската асоциация на автомобилната индустрия VDA.

"Без ясно и практично решение за бизнеса, работните места в автомобилната индустрия, особено от британската страна, са на границата на оцеляването."

BMW, Volkswagen и Daimler, компанията майка на Mercedes-Benz, призоваха британските политици да въведат яснота относно Брекзит и да гарантират, че безмитната търговия може да продължи.

"Несигурността не е добра за бизнеса ... затова трябва да продължим да се подготвяме за най-лошия сценарий - Брекзит без сделка," казват от BMW Group.

"Ние настоятелно призоваваме всички заинтересовани страни да направят всичко възможно, за да гарантират така необходимата сигурност за нашия бизнес и да можем да поддържаме безпроблемна търговия, на която се основава нашата международна производствена мрежа," каза BMW.

BMW, която изгражда 60 процента от своите превозни средства Mini в завод в Оксфорд, Южна Англия, разчита основно на компоненти, внесени от германските заводи на BMW. Тя подобри своята логистика, за да включи възможност за въздушен превоз.

Митата представляват проблем за автомобилопроизводителите с нисък марж като Toyota, която има завод в Дерби, и Nissan с операции в Съндърланд, но също и за Volkswagen, която няма британски завод и разчита на вноса, за да обслужва клиентите във Великобритания.

"Взехме под внимание резултатите от гласуването в британския парламент със съжаление," казат Volkswagen.

"Това е допълнителна фаза на несигурност и пречи на нашата способност да планираме напред. Ние и цялата индустрия се нуждаем от яснота относно естеството на отношенията между Великобритания и Европейския съюз. Всяко по-нататъшно забавяне в процеса на вземане на решения за Брекзит поставя инвестициите и работните места в риск", допълват те.

Daimler заявява, че целта е да се гарантира, че стоките могат да продължат да влизат и излизат от Великобритания без забавяния след Брекзит.