Въпреки че у нас все още не е отминала икономическата криза, се оказа, че нашенецът не се отказва от уискито, а напротив неговата консумация се увеличава. Продажбите му в България през миналата година са отбелязали ръст от 15%, сочат данните на Международната агенция за алкохолни напитки.
Това стана ясно по време на стартирането на кампанията на Карфур и Диаджео - "Консумирай отговорно". Като цяло потребителите у нас са по-ориентирани към уискито и го предпочитат с лед, а в Румъния то най-често върви с Coca-Cola. В България ирландското уиски бележи най-добри продажби.
Кампанията "Консумирай отговорно" ще се проведе едновременно във всички магазини на Карфур в страната в периода 25 май - 12 юни. Посланик на кампанията е най-добрият български гимнастик Йордан Йовчев.
В рамките й промо екипи ще раздават бутилки с минерална вода, носещи на етикета си посланията на кампанията за отговорна консумация на алкохол на всеки закупил - водка Smirnoff, Johnnie Walker, и ирландско уиски Bushmills. Промо екипите ще насърчават потребителите да се включват в анкетата, проверяваща навиците и познанията на българина относно отговорната консумация на алкохол. Всеки участник в нея ще получи скреч карта, с която може да спечели безплатен ваучер за такси с идеята то да е превозното средство, в случай, че шофьорът е пил.
Диаджео е компания притежаваща завидна колекция от световно известни марки алкохолни напитки - Smirnoff, Johnnie Walker, J&B, Bushmills, Guinness и др. На българския пазар Диаджео бележи ръст в продажбите си от близо 20% през миналата година.