Отправили се на пътуване по вода, дълго хиляди километри, 12 празни супертанкера разкриват няколко истини за днешната ситуация на петролния пазар.
При други времена те биха били пълни до горе със суров петрол от Близкия Изток за доставки до рафинериите в Хюстън и Ню Орлеанс. Не и сега - те пътуват без товар - практика, която техните собственици се опитват да избягват заради големите разходи, които им коства това, разказва Bloomberg.
Тези 12 танкера извършват дълго пътуване от Азия, през Южна Африка, без да носят петрол. И причината за това са производителите от Близкия Изток, ограничили доставките.
Все още обаче добивът в Щатите е в своя пик и страната продължава да изнася. Така че танкерите прекосяват Атлантическия океан без товар, за да могат на връщане да доставят американския петрол.
"Това, което в момента движи нещата, е американският петролен пазар, като изчисленията за продукцията остават високи, а запасите остават без промяна през последните няколко седмици", казва Уорън Патерсън, който е експерт от ING Bank.
"В същото време съкращенията на добива на страните в ОПЕК подкрепят международните сортове, като Brent, стимулирайки износа", допълва той.
Корабните компании се надяват, че силният американски износ ще помогне на пазара на доставки да издържи ограничения експорт на ОПЕК и на Русия. Заради това и някои анализатори смятат, че добивът и доставките от Щатите ще компенсират наложените от организацията ограничения.
Компаниите от бранша посочват, че заради това пътуването на празни танкери не е изключение, като обикновено около три до четири кораба пътуват без товар към Щатите, за да направят след това доставки на американски петрол.
IvoAndonov
на 27.02.2019 в 10:36:18 #5"Ha нac ни e лecнo дa yмyвaмe нa чиcтo, cвeтлo и тoплo пpeд ĸoмпютъpa, нo дa cи 3-4 мeceцa в oĸeaнa (ĸoлĸoтo ca oбичaйнитe тpyдoви дoгoвopи) ниĸaĸ нe e пpиятнo." Е айде стига сега. За да са 3 месеца в океана им се заплаща съответното добро възнаграждение. Общо взето с 3-4 месеца работа може да изкараш годината и то добре. Ако решиш още 1 или 2 пъти може да се спестят доста пари и за малък брой години да се изплати апартамент. Алтернативата на тези хора е да работят на сушата за минимална или близка до нея заплата. Общо взето само за цигари и кафе. Всеки си решава какво да работи или не, в зависимост от приоритетите си. Лесно няма никъде, дори и тези в офисите дето "си цъкат на компютъра" Цъкат си, но не игрички. Компютъра е просто средство да се върши всяка работа в 21 век.
Equinox
на 27.02.2019 в 10:12:25 #4Да допълня, че обикновено цената за превоза включва и празния обратен курс, евентуалният престой на котва за изчакване и ред други обстоятелства. Когато в хода на превоза корабният агент успее да договори товар от попътно или близко пристанище и за обратния курс, това вече си е чиста аванта. Затова понякога товарът за обратно е доста гнусен за екипажа - тежки деривати на петрола вместо чист, но крайната цел винаги е печалбата. На нас ни е лесно да умуваме на чисто, светло и топло пред компютъра, но да си 3-4 месеца в океана (колкото са обичайните трудови договори) никак не е приятно.
dad
на 26.02.2019 в 10:03:59 #3За тези,които не са морски хора и са виждали кораб само на картинка:Танкерите плават пълни само в едната посока.В обратната плават празни (пълни с морска вода).Ако някой измисли как да се оползотвори празния курс,има шанс да забогатее.
Equinox
на 25.02.2019 в 15:36:22 #2Иво, голям залък глътни, голяма дума не казвай. Тази статия просто е компилация от преведени откъси от различни сериозни източници в Интернет, в частност - Bloomberg. Ето един оригинален текст, който е влязъл във въпросната статия: [ But soaring U.S. production, OPEC output cuts and sanctions on Iran and Venezuela are turning the global crude oil trade on its head. This is making it more challenging to find cargoes to haul both ways. The result is a procession of empty supertankers making voyages of as much as 21,000 miles to the U.S. direct from Asia, all the way around South Africa, holding nothing but seawater for stability.] Имам роднини, които плават точно като част от екипажа на петролен супертанкер и горе-долу познавам ситуацията. И техният кораб пътува хиляди километри празен, пълен с вода за баласт и дори капитанът не е сигурен дали фирмата собственик ще успее да уреди сделка, т.е. поръчка за превоз на петрол. Чакат на котва със седмици, сменят си курса и т.н. Не им е лесна работата - пазарът днес е ОК, а утре - нула.
IvoAndonov
на 22.02.2019 в 15:07:06 #1Започвам да си мисля, че взимате читателите вече за кръгли дебили и безмозъчни паразитни образования! Малоумни и много тъпи ли сме? И това всичкото за рейтинг с гръмки заглавия. Танкер да прави курс просто ей така - за да се разходи?!?! Та това е безобразие... Не сме олигофрени... Част от картинката ли се представя. Този танкер може би е ходил някъде да доставя петрол и се връща празен. Но това не е написано никъде. Излиза от скапаната ви статия, че той просто си кара от единия край на света до другия, ей така че си няма друга работа.