Закъсняващ и значително надвишаващ бюджета, гигантски железопътен проект стои като срам на това, което критиците казват, че е крещящият провал на Германия да се справи с дългогодишни инфраструктурни проблеми.

Става въпрос за "Щутгарт 21", който е предвиден като основен, футуристичен железопътен център в югозападния град, вход към регион, където се намират централите на големи компании като Bosch и Mercedes-Benz.

Но 15 години след началото на работата, проектът, който включва замяната на сегашната станция с голяма подземна площадка, все още не е завършен, разказва Fortune.

Като казваме незавършен, се има предвид съвсем в буквалния смисъл - части от центъра на града остават огромна строителна площадка и разходите са се удвоили и вече са до около 11 милиарда евро.

"Парите просто се изхвърлят през прозореца", коментира Дитер Райхертер, говорител на протестната група "Action Alliance Against Stuttgart 21".

По думите му би било много по-добре, ако парите просто бяха използвани за подобряване и модернизиране на съществуващата инфраструктура.

Дори и най-голямата икономика в Европа, винаги давана за пример, е изправена пред застаряваща, разрушена инфраструктура и зле планирани проекти. Това са само най-видимите проблеми, пред които е изправена Германия.

Репутацията на Германия за ефективност вече не е това, което беше, твърдят критиците - влаковете не се движат навреме, покритието на интернет и мобилни телефони често е прекъсвано, а пътищата и мостовете са в окаяно състояние.

Някои обвиняват години на недостатъчно инвестиране, тромави процедури за планиране и враждуващата управляваща коалиция, чийто крах през ноември ускори изборите.

Водороден влак за €12 милиона ще преобрази пътуването в Германия

Водороден влак за €12 милиона ще преобрази пътуването в най-богатата страна в Европа

Mireo Plus H е част от инициатива на стойност €54 милиона за замяна на дизеловите влакове с чисти алтернативи

Бяха нужни 14 години за изграждането на ново международно летище в столицата Берлин, което най-накрая отвори врати през 2020 г.

Лошото състояние на железниците, управлявани от държавния оператор Deutsche Bahn, често е обект на критики, като пътниците се оплакват от повреди, отменени услуги и затворени вагон ресторанти.

През 2023 г. общо 36% от влаковете на дълги разстояния не са били точни, дошли над шест минути след планираното време за пристигане, според данни на оператора, а това е процент, който е немислим в миналото.

На други места има опасения относно състоянието на мостовете в страната - в документ от 2022 г. транспортното министерство идентифицира 4 000 моста, които се нуждаят от модернизация. Миналия септември мост в Дрезден се срути в река Елба в ранните часове, като нямаше пострадали, но се затрудни трафика в този град.

"Основната причина е твърде малко инвестиции", каза анализаторът на банката ING Карстен Бжески пред AFP. Той призова следващото правителство да инвестира и предложи да се създаде инфраструктурен фонд и да се изготви 10-годишен план.

Sicilia Express: нов нощен влак в Европа, с който може да обиколите континентална Италия и Сицилия за €30

Sicilia Express: нов нощен влак в Европа, с който може да обиколите континентална Италия и Сицилия за €30

Влакът тръгва от Торино Порта Нуова, като спира в големи градове като Милано, Болоня, Флоренция и Рим, преди да премине към Сицилия

Засеха градският център на Щутгарт е изправен пред дългогодишни прекъсвания поради проекта за чудовищната железница. Алиансът се противопоставя на проекта по множество причини, включително че основната му цел не е да подобри железопътния трафик, а по-скоро да освободи пространство над земята за нови проекти за недвижими имоти.

Има светлина в края на тунела - Deutsche Bahn вярва, че проектът ще започне да работи в края на следващата година, със седем години закъснение.

Той твърди, че ще има ползи за пътниците, като значително намаляване на времето за пътуване и по-добра връзка с летището. Местните обаче са скептични.