Руски танкер е пътувал през северния морски маршрут с рекордна скорост и без ескорт от ледоразбивач за пръв път, показвайки как климатичните промени отварят пътя през Арктика, съобщава The Guardian.
Танкерът Christophe de Margerie превозва товар от втечнен природен газ от Хамърфест в Норвегия до Борионг в Южна Корея за 19 дни, с около 30% по-бързо от традиционния южен корабоплавателен маршрут през Суецкия канал.
"Това е много бързо, особено, като нямаш ескорт на ледоразбивачи", казва Бил Спаърс, говорител на корабоплавателната компания, която притежава танкера. "Много вълнуващо е, че кораб може да минава по този маршрут през цялата година."
Природозащитниците изразиха загриженост за рисковете от увеличаване на трафика на кораби в девствена Арктика.
Източник: iStock
Както и при използването на конвенционално гориво, "Кристоф дьо Маржери" може да се захранва от транспортирания втечнен природен газ, който намалява емисиите на серен оксид с 90% и емисиите на азотен оксид с 80%. Това е важен фактор за крехката екосистема.
"Вече няколко години успяват да преминат през северозападния проход, но северният проход, минаващ през Русия, започна да се отваря от 2010 г. насам. Ще видите, че този маршрут ще се използва все повече и повече от 2020 г.", коментира Саймън Боул, океанограф в Университета в Саутхемптън.
"Иронията е, че едно от предимствата на климатичните промени е, че вероятно ще се използва по-малко гориво в Тихия океан", допълва Боул.
Океанографът заявява, че корабните компании правят "сигурен залог", като изграждат кораби в очакване северният морски път да се отвори.
"Дори и утре да спрем емисиите на парникови газове, ускоряването на загубата на Арктически лед вероятно няма да бъде спряно и върнато", допълва той.
Източник: iStock
halo
на 29.08.2017 в 22:40:58 #6Чорлав на 25.08.2017 в 22:08:41 ======================================= Помня те отдавна, ама защо чак сега прописа? Освен това след толкова години не разбра, кога се подигравам, кога не, което за другите е ясно. Ех, тези "спящи агенти", никове де.
58eng
на 26.08.2017 в 22:49:53 #5А Коми hmmm, 000BR. -Забравих да ти благодаря за PR дето ми правиш непрекъснато,още веднъж ще подчертая ,че е изцяло твоя инциатива,за което ще бъдеш възнаграден! Кокто се досещаш,сайта се наблюдава и на всекиго ще има според заслуженото.
58eng
на 26.08.2017 в 19:55:24 #4Танкерът е построен в ЮК,не в КНДР? Ау ,те наште правят само ракети,забравих...сорри.Може би следващия път ракетите ще плуват по Северния...след това по Южния път и най-накрая по Средния!
Чорлав
на 25.08.2017 в 22:08:41 #3Ебаси, halo, верно ве! Руски е, мамка му! Баси как се изложи като последния кифладжия на замята! Не ти е за сефте де, ще го преживееш. Просто не се мяркай няколко дни тука и всички МОЖЕ БИ ще забравят що за глупак си http://www.usinenouvelle.com/article/en-images-un-methanier-nomme-christophe-de-margerie.N522079
ce
на 25.08.2017 в 20:39:11 #2Еколозите пак са се изказали неподготвени
halo
на 25.08.2017 в 18:47:07 #1Ама верно ли танкерът е руски?