"Считам, че в момента виждаме едно от най-лошите въобще законодателни предложения, които са представяни за обсъждане. До такава степен е лошо това предложение, че в него са включени изисквания за внедряване на устройства в камионите, които още не са изобретени - те не съществуват." Това заяви пред БНР евродепутатът ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков относно готвените с пакета "Мобилност" промени.
По думите на Новаков съпротивата срещу предложените мерки е силна. 8 държави се обявиха против мобилния пакет, "което не е нещо, което се вижда често тук".
"Това, което ще направим в Европейския парламент, е, от една страна, да забавим или въобще блокираме работата по досието, така че да не мине в този мандат, а, от друга гледна точка, ако се стигне до евентуално гласуване, да внесем такива изменения и допълнения, които да отразяват в максимална степен интереса на българските превозвачи", категоричен е евродепутатът. Той припомни и че промените вече от две години не са приети, благодарение на евродепутатите.
"Ако се стигне до гласуване, смятам да внесем предложение, в които шофьорите все пак да могат да спят и да почиват в кабините при определени условия, да могат да извършват повече курсове в Европа, без това да попада в обхвата на Директивата за командировани работници. Надявам се да успеем. Затова ще се наложи всички българи да работим под един знаменател, както сме го правили до момента по темата", заяви още Новаков.
Той обясни и че пакетът "Макрон" трябва да бъде приет по време на ротационното председателство на Румъния на Съвета на ЕС, а страната е един от явните противници на проекта. Поради това евродепутатът се надява промените да бъдат забавени или отложени за неопределено време в бъдещето. За това можели да допринесат и протестите в северната ни съседка.
Възможно било и да се стигне и до Европейския съд, тъй като изискването за прибиране на шофьорите на всеки четири седмици според Новаков е "абсолютно противоречи с основните права и свободи, които са в основата на Европейския съюз - свободното придвижване на хора, стоки и капитали".
"Празните курсове на камионите не кореспондират е с пестенето на емисии въглероден двуокис", допълни още той.