В Харта на клиента, публикувана на www.nap.bg, НАП обещава на гражданите и фирмите справедливо и честно отношение. В документа са описани също основните права и отговорности на клиентите при контактите им с приходната администрация.
НАП обнови стратегическия си документ, наречен Харта на клиента, така че да отговори на съвременните изисквания в сферата на обслужването и да отрази развитието на Агенцията през последните години.
Хартата поставя фокус върху насърчаване на доброволното изпълнение на задълженията за плащане на данъци и осигурителни вноски. С нея служителите на Агенцията поемат отговорност да реагират своевременно, когато са допуснали грешка. В документа са описани и очакванията към клиентите, които се изразяват най-вече в спазване на данъчното и осигурително законодателство. Хартата е разпространена сред всички служители на Агенцията.
„В хартата НАП открито заявява приоритета си за насърчаване на доброволното изпълнение и ангажиментите на всеки от екипа на агенцията за справедливо и равнопоставено отношение към клиента. Редом с това са посочени и ангажиментите, които бизнеса и гражданите имат към държавата и служителите на агенцията.
Документът публично заявява визията на агенцията за следващите години и готовността ни да се развиваме, служейки на обществото", заяви по повод обновената Харта изпълнителният директор на НАП Бойко Атанасов.
REDSTAR
на 27.07.2015 в 10:38:39 #1В НАП отново се дава предимство на празните приказки пред работата. Харта на клиента ... бла бла . В нея клиента има право да спазва законите и да си плаща данъците , а НАП има право да го проверява , ревизира и да му прави запори на всяка стотинка ако клиента дължи нещо. Има право да му отказва данъчен кредит , защото фирмата не знае ЕГН-то на мотокариста , който й е натоварил стоката от склада на доставчика. НАП има право да ревизира физически лица и да не признава на клиента парите дадени му от родителите , има право да не признава като доход декларирани от ФЛ доходи в годишни данъчни декларации. Има право да ревизират клиента на ежедневена или месечна база , нищо , че данъка върху доходите на ФЛ е годишен и прочие безумия. НАП има и задължения обаче - да се усмихват служителите , когато ти казват , че за да ти издадат някакъв документ има 7-дневен срок , а не може да стане веднага. С други думи - НАП има право да те е.бава по всички параграфи , а ти имаш право на адвокат , който ще те оскубе ако не си съгласен с онождането. И най-важно , за НАП създаването на хиляди документи (бумажщина) за дребен случай е по-важно от самите резултати от едно производство. Да живее бюрокрацията !