В бъдеще ще има поне един "дом", който ще приема с добре дошли фосилните горива, смята Royal Dutch Shell Plc.
Тежката индустрия разчита на въглеводородите, за да постигне екстремно високи температури и химически реакции, казва Марк Кутърмейн, вицепрезидент в компанията.
Множество от процесите, използвани във фабриките при обратботка на желязо, стомана, цимент и пластмаса не могат да бъдат електрифицирани - а дори и да могат, това няма как да стане на достатъчно добра цена, смята той.
Все повече проучвания рисуват лоша картина за бъдещето на петрола през следващите 20 години, след като по пътищата се появяват все повече електрически автомобили, а двигателите с вътрешно горене стават все по-ефикасни.
Бързото приемане на новата технология може да означава, че търсенето на петрол ще достигне своя пик още в третото десетилетие на века, смятат от Bank of America и BP Plc. - прогноза, която няма как да не тревожи институционалните инвеститори в енеригйната индустрия.
В петък пък Международната енергийна асоциация заяви, че търсенето на петрол за леки автомобили ще достигне своя пик още през 2020 година.
И все пак някои анализатори прогнозират, че по-мръсните източници на енергия като петрола ще запазят позиции. Ръстът на пътуванията със самолет и петрохимикалките ще продължат да поддържат в дългосрочен план търсенето и дори пазарът ще постигне нов суперцикъл заради липса на инвестиции и пик на добива на шистов петрол в САЩ.
Според Shell газът ще играе все по-важна голя, но търсенето на петрол ще продължи да расте през следващите 20 години.