Инвеститорите в Tesla Inc. покачиха цената на акциите до над $1 000 в сряда, като за кратко пазарната капитализация надхвърли тази на Toyota Motor Corp. и компанията за кратко се превърна в най-скъпия производител на автомобили в света. В рамките на деня акциите поскъпнаха с почти 9%, след като главният изпълнителен директор Илън Мъск заяви пред служителите, че е време да започне производството на обещания отдавна влекач на компанията Semi.

В бележка до служителите във вторник вечер Мъск заяви, че е време компанията да започне да произвежда Semi - без да споменава къде и кога ще се случи това. Производството на батериите ще бъде в завода на компанията в Рено, Невада, пише The Wall Street Journal.

Съобщението на Мъск идва само дни, след като акциите на конкурента Nikola Corp. се покачиха три пъти след началото на търговията преди дни. Така базираната във Феникс компанията за производство на електрически пикапи получи пазарна оценка по-голяма от тази на Fiat Chrysler Automobiles - въпреки че никога не е продала нито един автомобил. В сряда обаче те паднаха с 18%.

Nikola или Tesla: Конкуренцията на пазара на електромобили се засилва

Nikola или Tesla: Конкуренцията на пазара на електромобили се засилва

За тази компания ще се говори все по-често

Ентусиазмът на инвеститорите за електрическото бъдеще на транспорта покачиха акциите на Tesla със 145%. В сряда те затвориха на ниво от $1 025,05, поскъпвайки с почти 9% за деня. Така пазарната капитализация на Tesla вече е $190 млрд., доближавайки се до тази на Toyota - $216 млрд. По време на търговията през деня Tesla за кратко изпревари японската компания и се превърна в най-скъпият производител в света. При оценка от $190 млрд. производителят надхвърля и стойността на всички bitcoin в света, която тази сутрин е $182 млрд.

Преди пандемията да удари, редица анализатори и инвеститори смятаха, че 2020 г. ще е година, в която Tesla ще успее да обере плодовете на годините инвестиции в заводи и нови продукти. Новият завод в Китай, който вече доставя автомобили, както и идването на Model Y, трябваше да помогнат на Tesla да постигне първата си годишна печалба в историята, а доставките да нараснат с една трета до 500 хил.

Заради мерките срещу вируса целта за 500 000 доставени автомобила сега е под съмнение. Въпреки това Уолстрийт все още очаква печалба.Semi бе представен през 2017 г. Влекачът трябва да може да изминава по 800 км. с едно зареждане. Очакваше се той да излезе на пазара през 2019 г., но това така и не стана. През януари Tesla обеща, че продажбите започват през 2021 г., а Мъск заяви, че производството е забавено заради нуждата от батерии за Model 3 и Model Y.