Колкото и модерно да е да казваме "Аз не гледам телевизия", очевидно е, че думите и делата се разминават сериозно - телевизорът традиционно е в челната тройка на електроуредите, чиито покупки финансират кредитните компании по света и у нас. Гигантският екран е неизменна част от всеки хол. Проблемът е, че подобен телевизор с висока резолюция и смарт функции струва много.
Или пък не струва никакви пари - ако използвате услугите на стартъпа Telly. Компанията ще раздаде безплатно 500 000 устройства на своите потребители, но с уговорката, че те ще показват реклами през цялото време. А и далеч не само това...
Детайли: Моделът, който Telly предлага, е 55-инчов и е с 4K HDR екран. Поддържат се видео разговори с вградена камера и саундбар и различни смарт функционалности, сред които е и гласов асистент с изкуствен интелект. На разположение при старта ще са и 40 игри, както и фитнес програми, при които изпълнението на упражненията от потребителя ще се следи със сензори.
Допълнително Android TV устройство ще позволява интеграция с основните платформи за мултимедийно съдържание.
Според компанията стойността на всеки телевизор е около 1000 долара, като бизнес моделът на компанията е рекламодателите да плащат за това тяхно съдържание да се показва на по-малкия допълнителен екран, който е под основния.
В прав текст: "Това е най-сложният телевизор, създаван някога. Потребителите никога няма да гледат на ТВ приемниците по същия начин, след като Telly превърне телевизора от монитор на стената в най-мощното и полезно устройство в домакинството", не пести суперлативи за продукта си съоснователят на компанията Иля Позин.
Източник: Telly
От друга страна: "Много хубаво не е на хубаво", е казал народът не точно във връзка с финансирания чрез реклами хардуер, но в случая тази мъдрост е напълно на място.
Ако изберете Telly, ще трябва да се съгласите на политика за поверителност, според която ще давате информация за това какво гледате, къде се намирате, какви имена, имейл адреси и телефонни номера въвеждате, но също така и любопитни данни като т.нар "културни идентификатори" като любимите ви отбори, какви са любимите ви физически активности, каква е сексуалната ви ориентация и какъв сексуален живот водите, а също и дали сте, например, екологичен активист, посочва TechCrunch в свой материал.
Част от тези категории изчезнаха след публикуването на статията на онлайн изданието.
В държави, в които няма строго законодателство по линия на личните данни като GDPR, този вид информация се купува и продава "на едро", включително на държавни структури както за пресичане на имами, така и с цел следене на участници в протести.
Още нещо: Проблемите на Telly станаха още по-големи, след като стана ясно, че в политиката за поверителност на сайта на компанията са останали коментари от вътрешния процес на одобрение на текста. Там се посочва, че при откриване на данни на малолетни деца, платформата веднага ще ги трие. Следва обаче коментар: "Не съм сигурен, че това е точно. Трябва ли да казваме, че ще изтрием информацията или има друг начин?".
Според екипа на компанията в случая коментарът е изваден от контекст, защото според програмистите така или иначе няма как лице а под 13 години да се регистрира в Telly. Тихомълком версията на текста беше сменена.
Какво следва: По всичко изглежда, че Telly поне на този етап ще предлага услугите си само в САЩ - или поне е малко вероятно даже да се опита да стъпи в ЕС. Така на Стария континент ще продължи да е възможно да се каже както "Аз не гледам телевизия", така и "Телевизорът не гледа мен" - и поне второто да бъде вярно.