Общото мнение за самолетите е, че те летят сами след излитане благодарение на автопилот, а пилотите не се включват в управлението им през по-голямата част от полета. Airbus реши да издигне тази идея на следващото ниво, като докаже, че пътническият самолет може да извършва сложни маневри без никакъв пилотен принос, пише Business Insider.

Европейският производител приключи тестовете за полет за своя проект за автономно такси, кацане и излитане без пилотско управление през юни.

Над 500 полета бяха извършени с новия Airbus A350-1000 XWB, който успешно използва "технологията за разпознаване на изображения", за да може да има самолета собствени очи. Технологията, интегрирана с външните камери на A350, позволява да изпълнява фазите на полета изцяло самостоятелно, съобщи Airbus.

Първият етап от кампанията за тестване на полети настъпи през декември, когато Airbus успя успешно да демонстрира автономни излитания от летище Toulouse-Blagnac във Франция. След като Airbus доказва, че самолетът може да каца и лети, вероятно сме по-близо до напълно автономни полети.

Airbus стартира автономната програма за тестване на полети - известна като проект за автономно такси, излитане и кацане или ATTOL - през 2018 година.

Програмата ще разчита до голяма степен на бордовите камери на A350, използвани от пилотите, за да управлението на самолета, докато е на земята, осигурявайки гледки от опашката и съоръженията за кацане.

Дори пътниците също могат да получат достъп до тях за уникални гледки на излитане и кацане.