Толкова много се говори за електрическите автомобили, но в един друг транспортен сегмент се наблюдава не по-малък интерес към новата технология. Става въпрос за авиоиндустрията. Вече има около дузина разработени електрически самолета, а някои от тях дори се очаква да започнат да летят скоро.

Повечето проекти в областта са за малки летателни машини с места за един или двама пътници. Такива например разработват компаниите Pipistel Alpha Electro и NASA Mazwell.

Китай също работи по своя летателна машина, но нейното развитие е все още на ранен етап. Очаква се тя да има място за двама човека и да може да остане във въздуха за не повече от два часа след зареждане.

Производителят Eviation обаче работи по по-голям такъв самолет с между шест и девет места. Полетите с него трябва да започнат през 2020 година.

Airbus, Siemens и Rolls-Royce готвят хибриден самолет

Airbus, Siemens и Rolls-Royce готвят хибриден самолет

Електрификацията на въздушния транспорт може да доведе до преместване на летищата по-близо до градовете

Други са дори по-смели със своите иновативни проекти. Старт-ъпът Wright Electric разработва електросамолет, на чийто борд ще могат да се возят 150 души и ще може да изминава до 300 мили или над 480 километра.

С подобен капацитет машината би могла да обслужва около една трета от гражданските полети в света. А това би означавало много спестено авиационно гориво, пише Business Insider.

През септември английският превозвач EasyJet обяви партньорство с Wright Electric с целта да пусне полети с електрически самолети в следващото десетилетие. От производителя твърдят, че те ще бъдат с 50% по-тихи от конвенционалните аероплани и 10% по-евтини.

Един от най-големите авиопревозвачи в Европа ще ползва електрически самолети

Един от най-големите авиопревозвачи в Европа ще ползва електрически самолети

EasyJet се надява това да стане в рамките на едно или две десетилетия