Рециклиращата индустрия в САЩ започна внедряване на роботизирани системи, които сортират отпадъците по-бързо и надеждно от хората, а освен това имат изкуствен интелект, чрез който се събират данни за това какво и как се изхвърля, пише Axios в свой материал.
Контекст: Все още се произвеждат пластмасови изделия, които са трудни за рециклиране, а освен това човешкият фактор води до замърсяване по веригата на повторното оползотворяване.
Това е индустрия, която оперира в ниша с огромен финансов потенциал и затова средства за нови разработки не се жалят.
Цифром и словом: В САЩ в момента се рециклират 32% от битовите отпадъци, което е доста по-добре от 7-те процента през 1960 г., но все пак не е достатъчно. Без разделно събиране се губят до една четвърт от полезните материали заради замърсяване, а трудностите около намирането на хора за този тежък и неквалифициран труд се отразява зле на ефективността.
"Зелени заедно"
е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса.
Научете повече тук:
Затова и не е изненада, че разработчиците на роботи за сепариране на отпадъци привличат финансиране за милиони долари.
Детайли: Ключово за новите роботи е машинното зрение с AI. Алгоритмите в реално време разпознават какво точно се движи на конвейера и насочват "ръцете" прецизно и с най-добрата последователност от движения за ефективно сепариране на отделните материали.
За целта роботът се "обучава" три месеца да разпознава отпадъците, след което започва работа. Машината заема толкова място, колкото и човек, а работи като за двама - обработва по 80 единици отпадък в минута. За разлика от тях, не се уморява от тежката и монотонна работа.

Източник: AMP Robotics
Подобно на човек, Роботът се "научава" да разпознава и обработва нови видове опаковки, като след това запазва високата си ефективност.
Още нещо: Много от компаниите в сферата посочват, че техните системи могат да се използват и за събиране на данни за ефективността на дадена опаковка - например, дали масово се изхвърля с голямо количество продукт, който не може да излезе от нея. Това може да бъде полезно на производителите.
Разпознаването на опаковки освен това означава разпознаване на брандове - случващото се на фаза рециклиране може да ориентира играчите на пазара кой как се справя.
От друга страна: Автоматизацията е хубаво нещо, но не е магическа пръчка. Първите компании, които са вкарали в употреба роботи за рециклиране, виждат бърза, но не твърде прецизна работа - както и при човека, няма как без "обучение".
Очакването е, че машините няма да заменят хората, а ще им помогнат да се насочат към по-специализирани задачи.
"Зелени заедно" показва добрите примери и важните съвети - всичко, което трябва да знаем по пътя към по-природосъобразно съществуване, работа и правене на бизнес. Проектът се осъществява с подкрепата на Кауфланд България, UniCredit Bulbank, BILLA България, ЕнЕфект.