Авиационната индустрия се стреми да намали въглеродните си емисии и надпреварата за намиране на алтернативно гориво за въздушния транспорт се засилва все повече. Водородът се очертава като един от лидерите в това състезание, като поредното доказателство идва от белгийската компания Syensqo, която проектира самолет, задвижван с водород, който има за цел да бъде първият, обиколил земното кълбо, съобщава CNBC.

Wizz Air и Airbus ще си сътрудничат за проучване на зареждането на самолети с водород

Wizz Air и Airbus ще си сътрудничат за проучване на зареждането на самолети с водород

Компаниите подписаха меморандум

Самолетът е дело на екип от френския университет Les Sables-d'Olonne и носи името Climate Impulse. Ръководител на екипа е швейцарският изследовател Бертран Пикар, който е бил част от екипа на Solar Impulse - самолет, задвижван със слънчева енергия, който между 2015 и 2016 г. обиколи света.

Пикар смята, че сегашният проект може да бъде изключително важен катализатор за авиационната индустрия.

"Много хора казват, че не може да се декарбонизира авиацията. Climate Impulse, ето това е моят отговор на скептицизма."

Снимка 615957

Източник: iStock

Целта на екипа е Climate Impulse да се опита да извърши околосветския си полет през 2028 г., като тестовете ще започнат през 2026-а.

Японският проект

Наскоро Япония представи нова визия за разработване на следващото си поколение пътнически самолети. След закъснения на проекта през 2023 г., който доведе и до затваряне на създаденото за целта публично-частно партньорство, сега новата инициатива показва, че страната не е загърбила изцяло плановете си за изцяло нов тип въздушно превозно средство, задвижвано от водород.

Става въпрос за създаването на авангарден самолет, който ще използва "нови екологични технологии" като водородно гориво или хибридно-електрически задвижващи системи. За постигането на тази амбициозна цел през следващото десетилетие ще бъдат отпуснати значителни инвестиции в размер на $33 милиарда.

Това начинание има за цел да утвърди Япония като лидер в производството на пътнически самолети - позиция, която тя не е заемала повече от половин век.

Водороден пътнически самолет: Япония инвестира над $30 милиона в този проект

Водороден пътнически самолет: Япония инвестира над $30 милиона в този проект

Ще се промени ли авиацията?