Ще потекат много пари, ще бъдат разкрити хиляди работни места: няколко държави таят надежди за гигантската инвестиция на Фолксваген, напомня Дойче веле. Сега агенция dpa съобщи, че в надпреварата явно са останали две страни - България и Турция.
От това следва, че още не е взето окончателно решение, пише още ДПА и добавя, че на заседанието си след Великден Надзорният съвет на концерна със сигурност ще обсъди темата.
Още няма окончателно решение
Добре информирани източници твърдят, че засега няма ясен фаворит, а от самия концерн не направиха изявление по въпроса. Знае се обаче, че става дума за инвестиция в размер на над 1 милиард евро.
Плановете на Фолксваген за изграждане на нова фабрика в чужбина вече предизвикаха смут в Съвета на работниците и служителите на концерна. Синдикалистите смятат, че вместо да се строи нов завод, трябва просто да се преоборудват вече налични мощности. По всяка вероятност окончателното решение ще бъде взето на заседание на Надзорния съвет през ноември.
Фолксваген не оставя нищо на случайността
Българите таят особено големи надежди, че Фолксваген ще избере именно тяхната страна за гигантската си инвестиция, пише по-нататък ДПА и припомня, че в деня преди визитата на германския президент Франк-Валтер Щайнмайер в България, работна група на концерна е посетила немскоезична детска градина в столицата София. Подобни учебни заведения също влизат в списъка с изисквания на концерна, който очевидно не иска да остави нищо на случайността при избора на място за изграждане на новата си производствена мощност, коментира ДПА.
Още в средата на ноември Фолксваген обяви, че през следващите пет години ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и дигитализиране до почти 44 милиарда евро, като 30 милиарда ще бъдат вложени само в електромобилност. Обявено бе също така, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca ще бъде преместено в нова производствена мощност, за която се търси място в Източна Европа. Замислено е новият завод да облекчи производството на Skoda. Още миналата година директорът на дъщерната фирма Бернард Майер заяви, че капацитетите на заводите на Skoda в Европа са изцяло запълнени.
Кастело Белведере
на 14.04.2019 в 10:04:01 #5Единственото предимство на България е че е в ЕС (макар за някои това да и е трън отзад). В страната няма особени традиции и достатъчно подготвени кадри за автомобилостроенето, а и застаряването на населението не играе в наша полза. В Турция има много автомобилни заводи, повече млади, ентусизализрани и работливи хора, жадни да работят учат и постигнат европейски стандарт. Та ... ще видим. Както обикновено става - двама се карат; трети печели.
manol-apostolov
на 14.04.2019 в 08:45:53 #4Дойдат ли БСП на власт всичко ще свърши на момента!
el viejo
на 13.04.2019 в 23:07:08 #3Ние участване , само за придаване на масовост на мераклии за завод, който е печеливш само за задгрничните му собственици. Разбира е, че ше го направят в Турция. Има много турци, кито работят в автомобилни заводи в Германия. Те ше бъдатпривлечени да работят в Турция, а знаят и немски!
bgplus
на 13.04.2019 в 22:29:39 #2Дай Боже.
58eng
на 13.04.2019 в 21:38:26 #1А дано...