Социалната мрежа Facebook влиза в пряк сблъсък с YouTube. Днес основателят й Марк Зукърбърг съобщи, че пуска конкурент на услугата на Google под името Watch.

Обновлението все още не е активно за всички потребители и ще се появи постепенно в следващите седмици. Скоро всички ще виждат новия раздел Watch, в който ще има различни шоута, някои от които финансирани от социалната мрежа.

Watch ще може да бъде персонализирано, а потребителите ще виждат нови шоута на база на това какво гледат техните приятели. Специално внимание е отделено и на коментирането на видео програмите.

Видеото се превърна в основна част от съдържанието в социалната мрежа, но досега ставаше въпрос главно за аматьорски клипове или кратки сегменти от новинарски предавания.

С новата функция Facebook се изправя и срещу традиционните телевизионни компании, както и услуги като Netflix.

Според изданието TechCrunch създателите на видео съдържание ще печелят по 55% от приходите от реклами, докато останалите 45% остават за социалната мрежа.