Американският интернет гигант Google разпространи снощи специални условия за ползването на високотехнологичните си очила Google Glass Explorer Edition, предаде ИТАР-ТАСС, цитирана от БТА.

В съобщение на корпорацията се посочва, че има забрана за препродажба на устройството и дори за даването му назаем. Ако договорът бъде нарушен, устройството ще бъде изключено без каквито и да било компенсации за собственика.

Ползващите устройството не могат да го препродават, дават назаем или да го дават за ползване на други лица без специално разрешение на Google, се посочва в документа. Анализатори от Силициевата долина определиха изискванията като доста странни.

Те най-вероятно се налагат заради персонализирането, което ще бъдед силно затруднено, ако очилата се предоставят на други лица. Това, за добро или лошп, още веднъж показва, как съвременните комуникационни канали биват силно затруднени, ако няма поне малко представа за това кой стой от другата страна.

На 15 април компанията съобщи, че започват доставките на първата партида от 2000 устройства Google Glass. Първите получатели ще бъдат победителите в специално обявен конкурс, в който участват 8000 души. Хората, желаещи да тестват устройството, които са в списъка "Glass Explorers" ще получат тестова версия на очилата, за която ще трябва да платят 1500 долара. Компанията също така е приела поръчки от неопределен брой разработчици, отбелязва Асошиейтед прес.

Чрез "очилата за добавена реалност" потребителите могат да заснемат видеоклипове, да използват преводач, да изпращат съобщения и да провеждат видеоконферентни разговори. Екранът в "очилата на бъдещето" е малко над очите, за да не отвлича потребителя от основното му занимание.

Google обяви и официалните спецификации на Google Glass. Очилата имат 5-мегапикселова камера, способна да заснема 720p видео, системи Bluetooth и Wi-Fi и 16 GB място за файлове, като реално използваеми ще са 12 GB. Батерията ще осигурява "цял ден нормално ползване".

Устройството е съвместимо с всякакви видове смартфони. Google се надява да може да намали цените, докато продуктът стигне на масовия пазар, посочва Асошиейтед прес.