IBM обяви инициативата "Smarter Commerce", с която компанията ще предостави възможност на фирмите да се приспособят по-бързо към все по-високите изисквания на клиентите в съвременния дигитализиран пазар. "Smarter Commerce" обединява услугите на няколко компании, придобити от IBM, сред които са Coremetrics, компания за уеб анализи, Unica, производител на софтуер за автоматизация на маркетингови кампании и Sterling Commerce, компания произвеждаща софтуер за подпомагане на бизнес транзакции.

"Съвременните компании трябва да развият способности за следене и анализ на това, което клиентите им в цял свят обсъждат за техните продукти и услуги", смята Пол Папас, лидер Smarter Commerce practice в IBM. "Това ново и по-задълбочено опознаване на клиентите и пазара, изисква наличието на по-организирана и по-чувствителна към промените мрежа от доставчици и партньори", допълва още Пол Папас.

Според проучване на IBM в днешно време 70 процента от първото взаимодействие на клиента с даден продукт или услуги се случва онлайн, 64% правят първа покупка на даден продукт, след като първо са се запознали с него в интернет, от два милиарда души, свързани с Интернет, повече от 600 милиона са във Facebook.

Инициативата "Smarter Commerce" ще анализира редица фактори, влияещи на целия бизнес процес: от генерирано съдържание в социалните медии, до следене по кое време от деня и какво клиентите купуват. Към момента IBM работи с над 2 000 компании по света, сред които Danone, Staples, 1-800-Flower, с цел оптимизиране и подобряване на техния бизнес чрез услугите, които включва "Smarter Commerce". За обработката и анализа на данните от "Smarter Commerce" IBM разчита на своя суперкомпютър Watson.

"В днешно време, когато говорим за реклама и маркетинг, често се засяга темата за това колко пари са похарчени и рядко се обръща внимание на резултатите от тези разходи", казва Крег Хейман, генерален мениджър на IBM Software Industry Проучване на IBM показва, че вследствие на неефективни дейности в различни сфери на бизнес са похарчени близо 15 трилиона долара. Загубите често се дължат на несполучливи продуктови и маркетингови кампании - неща, които в бъдеще IBM смята да промени чрез "Smarter Commerce".