В България проблеми с конфиденциалността на документите, недостатъчно надеждна Интернет връзка и липса на достъп до офис оборудване са трите главни причини, които правят неприемлива за хората работата от кафенета, според новата анкета на Регус сред 26 000 бизнес участника в повече от 90 страни.

Това влиза в контраст с резултатите от предишното проучване на Регус, което установи, че 64% от хората на бизнеса в глобален мащаб са се обърнали към професионални бизнес центрове, които да им предоставят продуктивна бизнес среда.

Новото предпочитание на бизнес "спецовете" е работата в кафенето. Това наистина звучи съблазнително: - безплатна WiFi връзка, оживена среда и постоянен достъп до ароматно капучино. Но наистина ли кафенето е идеалното място за работа? Регус зададе този въпрос на хора на бизнеса в цял свят, за да открие верния отговор.

Отговорът е категорично "не"

Никой от нас не спори, че е чудесно да можеш да се отбиеш в някое кафене, докато си навън, и да свършиш малко работа, да изпратиш няколко имейла или набързо да се осведомиш за новостите от някой колега. Въпреки това, респондентите в тази анкета ясно посочват, че кафенетата не могат да бъдат норма, тъй като те не осигуряват продуктивна, защитена и професионална среда.

В списъка на съществените пречки за работа от кафенетата присъстват шумните разговори на останалите клиенти, които пречат на телефонните разговори и (разбира се) липсата на достъп до документите на компанията - а това едва ли улеснява бизнеса. В глобален мащаб, за хората от поколението на бейби-бумърите (60%) е много по-вероятно да пренебрегват кафенето като непрофесионална среда за срещи с клиенти, отколкото за който и да било случаен представител на поколението Y (48%); за тях също така е по-трудно да се концентрират в такъв тип среда, отколкото за младите служители. Надаващите ухо любопитковци се считат за проблем от представителите на всички поколения.

Основни статистики:

• За служителите в България трите най-големи пречки за работа от кафенетата са следните:

- Запазване на конфиденциалността на документите и разговорите (67%)
- Недостатъчно надеждна или бавна Интернет връзка (66%)
- Трудности с достъпа до офис оборудване (66%)• 63% твърдят, че бъбренето наоколо пречи на продуктивността им, като 56% заявяват същото във връзка с телефонните им разговори

• 61% смятат липсата на достъп до документите на компанията за съществено неудобство
• В глобален мащаб, за хората от поколението на бейби-бумърите (60%) е много по-вероятно да гледат на кафенето като неподходящо място за срещи с клиенти, отколкото за представителите на поколението Y (48%)

Говорителят на Регус, Катерина Ману, коментира: "Нашумелите бизнес "спецове" твърдят, че работата от кафенетата става все по-популярна и всички ние знаем, че случайното отбиване за едно капучино, придружено от солидна порция WiFi ще ни се отрази добре. Все пак, нашето най-ново проучване показва, че, въпреки че може да бъде добро решение за кратки периоди от време, работата от кафенето, независимо за какъв период от време, може сериозно да се отрази на продуктивността. Предишното ни проучване установи, че 72% от хората в глобален мащаб считат, че гъвкавата организация на работата ги прави по-продуктивни - но това е валидно само в професионално, гъвкаво работно пространство - както доказват мненията на нашите респонденти за ниската продуктивност на работата от кафенетата. В Регус често идват хора, които се нуждаят от подходящо и гъвкаво работно пространство, след като са открили, че тези модни алтернативи не им вършат работа. Сега това проучване предоставя солидни доказателства за подкрепа на нашия практически опит. Атмосферата на място с кафе и сладкиши не може да бъде продуктивна работна среда. "

За проучването на Регус

Интервюирани са над 26 000 бизнес респонденти от повече от 90 страни през м. януари 2013 г. Те са взети от глобалната база данни с контакти на Регус, която включва повече от 1 милион хора, занимаващи се с бизнес, и е широко представителна за висшите мениджъри и собственици на бизнес в цял свят. Респондентите са били помолени да посочат най-големите предизвикателства, които са срещнали при работата си от кафенета. Проучването е организирано и проведено от независимата организация MindMetre, www.mindmetre.com