Над 2 500 нови работни места могат да открият аутсорсинг компаниите у нас през тази година, прогнозират от Call Point New Europe. В момента вкол центъра на компанията работят 550 специалисти в 3 офиса в София, Пловдив и Букурещ. Call Point New Europe, която представи България на най-голямото аутсорсинг изложение в света - CallCenterWorld Berlin, цитира данни за повече от 20% годишен ръст на създадените работни места в Източна Европа за 2009 спрямо 2008 г.

Ръстът в България е по-висок от средния и ще се запази  през следващите години, тъй като страната ни и регионът имат голям потенциал да предлага качествена услуга срещу по-ниски разходи, коментира Филип Угринов, изпълнителен директор на Call Point. Според него в областта на аутсорсинг услугите у нас могат да работят до 30-40 хиляди след няколко години, докато в момента заетите са едва 5 хиляди.

250 нови работни места планира да открие Call Point през 2010, за които да наеме 500 нови служители.

Близо 366 887 са регистрираните в бюрата по труда безработни според статистиката на Агенцията по заетостта за януари 2010г. Това е 9,9 % от трудоспособното население на страната.

България е най-привлекателната страна в Европа за аутсорсване на услуги, показва доклад на консултантската агенция A.T. Kearney за 2009 г. Критериите за оценка са финансова привлекателност (заплати, инфраструктура и данъчни разходи), квалификация на кадрите и обща бизнес среда. България изпреварва Румъния, която се нарежда след страната ни в категориите „Финансова привлекателност" и „Бизнес среда", но е преди нас по показател „Работна сила".

В България има около 15 независими компании за аутсорсинг услуги (кол центрове). Първите такива компании се появиха преди около 5 години. В развитите икономики  заетите в сектора са над 1,5% от населението.

Най-мащабното аутсорсинг изложение в света CallCenterWorld Berlin се проведе от 8 до 11 февруари тази година. 12-тото издание на събитието събра над 7.5 хиляди посетители и близо 250 изложители. След проведените срещи на изложението в Берлин Call Point започва работа с два нови клиента от  бранша електронна търговия в Германия.

Call Point New Europe е единствената българска аутсорсинг компания, която развива дейност и в Румъния. 95% от фирмите, които ползват услугите на Call Point, са от Западна Европа. Те се обслужват на повече от 16 езика. Компанията е създадена през 2004 г. и специализира в 4 направления: пътуване и свободно време; търговия на дребно и онлайн търговия; финансови услуги; телекомуникации.