На всеки от нас се е случвало. Събота вечер - идеално време за проблем с ВиК, електроуред или личния автомобил. Не изглежда сложен, но все пак явно има някаква тънкост. Търсим онлайн за информация и... върху нас се изсипват 3 страници с резултати, в които има (1.) сложени най-отгоре спонсорирани препратки, които не вършат никаква работа и (2.) автоматично/неграмотно преведени от руски, но пък добре оптимизирани за Google сайтове, чиито съвети е опасно за живота и здравето да следвате.

Не е известно дали някой от мениджърския екип на онлайн гиганта сам е попадал в подобна ситуация като потребител, или просто компанията е стигнала до заключението, че човешкият съвет е ценен продукт, за който има глад, но е факт, че водещата търсачка вече предлага филтър на име Perspectives (най-общо казано - "Гледни точки"), който показва резултати само от форуми и социални платформи.

Google вече не продават домейни

Google продадоха ключов свой бизнес

Това може да означава скорошен край на две популярни онлайн платформи

Контекст: От години потребителите се оплакват от влошаващото се качество на резултатите от онлайн търсенията. SEO специалистите в наши дни могат да "вдигнат" до първа страница на практика всякакъв сайт. Затова и намирането на наглед проста и масово достъпна информация като това как се настройва стъклопакетът за летния сезон може да се окаже трудно заради огромното количество некачествено съдържание, което обаче е било добре "напарфюмирано" за ботовете на търсачките и алгоритмите им.

Затова и отдавна по-оправните потребители търсят резултати в конкретни сайтове. За англоговорящите потребители това бяха форумите на Reddit, а у нас във водещия форум за млади майки може да се открият полезни дискусии в областта на автомобилната поддръжка, домашните ремонти, земеделието и какво ли още не.

Еврокомисията се кани да разбие рекламния бизнес на Google

Еврокомисията се кани да разбие рекламния бизнес на Google

Според Брюксел онлайн гигантът ограничава конкуренцията

С всички условности на това човек да се опре на опита на напълно непознати хора, за мнозина това е по-добрият вариант в сравнение със следването на инструкции, минали на няколко пъти през Google Translate по пътя си от САЩ през Русия до България.

Детайли: Google Search Perspectives филтърът беше демонстриран на конференцията за разработчици на компанията преди малко повече от месец, но вече е видим за по-широк кръг потребители. Той използва изкуствен интелект, за да отсее най-точните потребителски отговори на зададения при търсенето въпрос.

За целта той преглежда форуми, сайтове за въпроси и отговори (като Quora) и социални мрежи. Всеки резултат е придружен с информация за отговарящия на въпроса и за популярността на съдържанието му.

Може да загубите стария си профил в Google - ето защо

Може да загубите стария си профил в Google - ето защо

След само няколко месеца онлайн гигантът ще направи "чистка"

Показват се както текстови, така и видео резултати, като дизайнът е по-скоро като Pinterest. Натискането на някоя от "картите" води към посещаването на съответния сайт, но в много случаи основната информация в видима даже и без подобно действие.

Ето така изглежда резултатът от търсенето на съвет за компактен семеен автомобил:

Снимка 623896

От друга страна: Както с всяка друга функционалност на търсачката на Google, и тук въпросът не е дали, а кога ще започнат злоупотребите. Вече има SEO портали, в които се разискват възможностите за манипулиране на Perspectives филтъра и представянето на неавтентично съдържание там, където би трябвало да има само "човешки" резултати.

Какво следва: За момента Google Search Perspectives е видима опция за мобилните потребители на Google в САЩ, но вероятно през следващите седмици функционалността ще заработи и в Европа. Тъкмо навреме за всички търсения по отношение на технологията и евентуалните рискове при производството на зимнина...