По време на тестово каране край централата на Ford в Мичиган екипът забелязал странно поведение в автономните автомобили. На едно и също място автомобили заобикаляли една и съща точка "все едно избягват дупка", казва Джим МакБрайд, технически мениджър в компанията.

Проблемът, оказало се, не било в колите - а в картите, пише CNN.

При последното тогава обновление на 3D картите на района, които помагат на автономните автомобили да се движат сами, се появил един, на пръв поглед, съвсем дребен проблем. Точно един пиксел от картата съдържал грешни данни. И според тях на точно това място настилката била с 30 см по-висока, въпреки че в реалност тя е била перфектно равна.

Мащабът на този уж малък проблем, който се появил преди няколко години и вече отдавна е отстранен, подчертава важността на продукт, който много потребителите най-вероятно ще приемат за даденост.

От години хората ползват дигитални карти на телефоните си или на GPS устройства за ориентиране, докато шофират или ходят пеша. Но сега големите технологични и автомобилни компании инвестират в ново поколение на картите за много по-взискателни потребители - автономните автомобили.

Те съдържат много повече данни от базисното навигиране - например имат информация за маркировката, знаците, светофарите, дупките и дори височината на бордюрите - до сантиметър.

И затова представляват много важна част от пъзела.

Като такова, анализатори и специалисти предричат, че те имат потенциала да създадат мултимилиардна индустрия. "Ако имате автономен автомобил, картите няма да са допълнителна екстра, а основен компонент, който ще създава приходи", смята Джон Ристевски, бивш вицепрезидент на притежаваните преди от Nokia карти "Maps".

За разлика от традиционните дигитални карти, тези от новото поколение ще трябва да бъдат обновявани много по-често - даже всекидневно за някои райони, за да отразят например нов ремонт. Това отваря възможността за създаването на абонаменти, които ще се превърнат в милиардни приходи за компанията, която успее да се наложи.

Именно заради това битката напрегната, а най-напред в момента са Google, Uber и Ford. И компаниите харчат много пари, за да успеят да постигнат целта си.

Но докато състезанието набира скорост, един въпрос се надига в индустрията. Колко полезни ще са тези скъпоструващи карти в по-дългосрочен план. Според някои колите ще станат толкова умни, че всъщност няма да имат нужда от толкова сложни карти.