Nestlé България ще инвестира 22,5 млн. лв. в дейността си у нас през 2020 г., съобщи пред журналисти главният изпълнителен директор Петър Стоилов. Размерът на вложението е двоен спрямо 2019 г., когато бяха вложени 11,8 млн. лв.
През настоящата година и въпреки кризата компанията ще инвестира 17 млн. лв. в повишаване на производителността на софийската фабрика и в разработването на нови продукти. Други 1,8 млн. лв. ще бъдат вложени в повишаване на безопасността на служителите и продуктите в завода.
400 хил. лв. ще бъдат инвестирани в информационни технологии, 900 хил. лв. в централния офис и диструционния център, а 2,4 млн. лв. във вендинг машини.
Компанията отчете 268 млн. лв. продажби през 2019 г., постигайки реален вътрешен ръст от 5,4% и органичен ръст от 4,2%. През първото тримесечие на 2020 г. продажбите възлизат на 65 млн. лв., което отговаря на отрицателен органичен ръст от 2,8% и положителен реален вътрешен ръст от 1,7%.
По думите на Стоилов два от сегментите, в които компанията оперира, бележат спад: пазарът за незабавна консумация (ХоРеКа), който вероятно няма да достигне нивата от предходната година, както и износът. "Всички останали категории спечелиха в този период - и заради момента на паническо пазаруване, и заради физическата изолация", заяви още той. С двуцифрени ръстове може да се похвалят зърнените закуски, кафето и напитките като Nesquik.
От всички 7 сегмента, в които компанията работи, в пет тя е пазарен лидер у нас.
В Nestlé България работят 1 035 души, от които 550 във фабриката. Основен продукт е KitKat, от който 96% е за външни пазари, сред които дори отдалечени като Мексико, Индия, Сингапур, Южна Африка, Бразилия и други, каза Сара Вуйтене, мениджър "Фабрика за шоколадови продукти и бисквити". Общото производство възлиза на 16 хил. тона, посочи още тя.