Технологичният стартъп Joby Aviation набра рунд C финансиране на стойност почти 600 млн. долара, 394 млн. от които са осигурени от Toyota. Компанията разработва електрическо летящо такси, което ще може да излита и каца на място и по всяка вероятност ще се възползва от ноу-хауто на автомобилния гигант.

Така общата сума, набрана от стартиращата компания, възлиза на 720 млн. долара. Сред инвеститорите ѝ са Intel, JetBlue и други. За да засилят връзките между двете компании, изпълнителният вицепрезидент на Toyota Шигеки Томояма ще стане и част от борда на директорите на Joby.

Toyota строи "град на бъдещето" на мястото на стара автомобилна фабрика

Toyota строи "град на бъдещето" на мястото на стара автомобилна фабрика

Стартъпът е основан преди 11 години в Санта Крус, Калифорния и към момента е изработил електрически летателен апарат, който има обсег от 241 километра и може да лети със скорост от 321 км/ч. Според компанията, заради електрическото си задвижване и многороторния дизайн, той е "100 пъти по-тих от всеки конвенционален самолет при излитане и кацане и е почти безшумен при полет".

Пазарните наблюдатели коментираха, че значителната инвестиция, която Toyota направи в Joby, говори ясно за очакванията на компанията за пазарната позиция на стартъпа в бъдеще. Сред неговите конкуренти се нареждат множество компани, включително китайската EHang и гигантът Airbus, които също разработват сходни машини.

Toyota изобрети електрическа "летяща" метла

Toyota изобрети електрическа "летяща" метла

Изобретението беше представено на автомобилното изложение в Токио

"Въздушният превоз е стара цел за Toyota и докато развиваме автомобилния си бизнес, тази сделка насочва погледите ни към небето", коментира главният изпълнителен директор на автомобилния гигант Акио Тойода. "Чрез това ново и вълнуващо партньорство се надяваме да осигурим свобода на движението и радост на потребителите си навсякъде - на земята, а вече и в небето."

Според Joby нейните машини могат да постигнат значително по-добри оперативни разходи от конвенционалните хеликоптери, особено при полети на къси разстояния. От компанията се целят да постигнат такъв разход на гориво, който да направи летенето достъпно за всеки.

Към момента те вече са тествали макет на машината си и вече са извършени първите опити с пълномащабния ѝ вариант. Освен това компанията вече е подала документацията за сертфициране от американския регулатор.