Украинският производител на самолети "Антонов" възнамерява през 2019 година да възобнови производството на тежките транспортни самолети Ан-124 "Руслан", отказвайки се от руските комплектуващи детайли.

Това заяви в телевизионно интервю първият заместник генерален директор на "Укроборонпром", Сергий Омелченко.

"Въпросът за замяната на комплектуващите части, които съществуваха в този самолет е доста остър за нашето предпириятие "Антонов". И сега активно си сътрудничим в това направление с няколко международни компании", отбелязва Омелченко, цитиран от rns.online.

Boeing възражда производството на най-големия самолет - украинския Ан-225 Мрия

Boeing възражда производството на най-големия самолет - украинския Ан-225 Мрия

До края на 2019-а трябва да бъдат готови 8 нови бройки от модела

По неговите думи, ако не се намери замяна на руските части и детайли, да се произвежда този самолет без участието на Русия е невъзможно.

Омелченко добавя, че в момента напълно се преработва цялата електроника, използвана в Ан-124.Зам.-директорът на държавния военен концерн посочва, че тя трябва да бъде окончателно приета от инженерната група и конструкторите на "Антонов" през тази година. След това ще започне монтажът на първият самолет, в който няма да има никакви руски комплектуващи изделия.

Ан-124 "Руслан" е тежък транспортен самолет, разработка на конструкторското бюро "Антонов" във Киев. Неговото производство се прекратява през 2004 година.

Закриват производителя на най-големите самолети в света "Антонов"

Закриват производителя на най-големите самолети в света "Антонов"

Сред тях са Ан-124 "Руслан" и Ан-225 "Мрия"

През юни 2018 г. вицепрезидентът по транспортната авиация на руския ОАК, генерален директор на ПАО "Ил", Алексей Рогозин заяви, че производство на самолетите Ан-124 "Руслан" може да се възобнови. През ноември м.г. Рогозин съобщи, че авиоконцерна "Илюшин" е започнал разработката на самолет, който да замени Ан-124 "Руслан".