Съседна Сърбия получи финансиране в размер на $130 милиона от Световната банка и Френската агенция за развитие за разходите по Фаза 2 на на най-голямата програма в страната за модернизация на железопътния сектор. Това става ясно от документ, публикуван на сайта на сръбското строително министерство и цитирано от eKapija.

Снимка 667643

Източник: iStock

Финалната част на проекта включва три ключови компонента:

  • инвестиции в инфраструктура и управление на активи
  • институционално укрепване и управление на проекти
  • средства за модернизация на сръбските железопътни линии
Сърбия планира високоскоростни влакове по важни за Балканите и България железопъптни трасета

Сърбия планира високоскоростни влакове по важни за Балканите и България железопъптни трасета

Скоро западната ни съседка ще има бързи железопътни връзки до Западна Европа

Предвидените дейности включват още закупуване на тежкотоварни машини за поддържане на коловози, ремонт на цехови сгради, закупуване на оборудване за мониторинг, както и реализиране на технически решения за цялостна подмяна и модернизиране на железопътни линии.

Специален акцент ще бъде поставен и върху разработването на стратегия за логистични центрове и развитието на модерни системи за продажба на билети и бизнес поддръжка за националните железопътни компании - Srbjiavoz и Srbija Kargo. Предстои и реализацията на пилотните проекти за интегрирано териториално развитие (ITD) и изготвянето на бизнес план за железопътните гари в Сърбия.

Твърди се, че обществените поръчки в рамките на програмата ще се извършват в съответствие с Правилника за обществени поръчки на Световната банка, като са отворени за всички допустими фирми и физически лица.

Обмисля се изграждането на жп линия Сърбия-България между пристанищата Прахово и Видин

Обмисля се изграждането на жп линия Сърбия-България между пристанищата Прахово и Видин

Има идея и за трасе от Ниш през България до Истанбул

Сърбия превърна модернизирането на своята железница в основен приоритет

От няколко години насам сръбската държава залага все повече на модернизирането на своята жп инфраструктура, като вече са обновени стотици километри.

75-километровата обновена линия Белград - Нови Сад, например, отговаря на най-високите европейски стандарти. По нея вече се движи високоскоростен влак, произведен от германската компания Deutsche Bahn, развиващ средна скорост от около 200 км в час.

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Конкурентът на БДЖ казва, че ще има по-модерни и по-бързи пътнически влакове. Кога ще потеглят?

Железопътна линия Сърбия-България

Както Money.bg писа в края на миналата година, в Сърбия се работи активно по реконструкцията на железопътната линия Ниш-Димитровград, като се обмисля железопътна линия, която да свързва две пристанища - Прахово и Видин. Идеята се обсъжда с български партньори.

Нашата съседка продължава и преговорите за изграждане на бърза железопътна линия от Ниш до българската граница, която да продължи към София, към турската граница и след това към Истанбул. Напредва и работата по свързването на страната със Северна Македония.

Според заявките на властите и бизнеса, до няколко години от Сърбия ще се движат много високоскоростни влакове към най-големите дестинации на Западна Европа.