Инвестиционното предложение за "Удвояване на участъци от железопътна линия Крумово - Свиленград - Турска граница" получи дълго чакано одобрение по ОВОС. Така реализацията му най-после може да започне. НКЖИ представи проекта преди повече от 2 години, но поради своята специфика и преминаването през различни територии, намиращи се в пределите на 9 различни общини, процедурите се проточиха значително.

В основата на проекта е удвояване на ключовата железопътна линия с национално и международно значение, чрез която се осъществява връзката с Република Турция и железопътна линия Калотина - запад (границата със Сърбия) - София - Пловдив - Димитровград - Свиленград (границите с Гърция и Турция).

Част от мотивите за реализацията е фактът, че удвояването на жп линията ще намали експлоатационните разходи и ще гарантира по-висока безопасност за движение на влаковете. Успешното му финализиране пък ще доведе увеличаване на конкуренцията в транспортния сектор, като подобри значително качеството на железопътните услуги, пропускателната способност и ще доведе до запазване на постигнатите параметри на железния път за осигуряване на проектна скорост от 160 км/ч.

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Конкурентът на БДЖ казва, че ще има по-модерни и по-бързи пътнически влакове. Кога ще потеглят?

В обхвата на предложението се включва реконструкция на гари, перони и някои пешеходни подлези, както и изграждането на нови перони и пешеходни надлези. Предвижда се и реконструкцията на разделен пост Поповица в гара. Вариантите по проекта обхващат изграждането на две нови гари и реконструкцията на спирка Скобелево в гара. Предвижда се също така реконструкция на тягови подстанции и съоръжения и линейни мрежи на други ведомства.

Идеята за "Удвояване на участъци от жп линия Крумово-Свиленград-Турска граница" е част от Плана за действие за изпълнение на Националната програма за развитие България 2030.

В края на май тази година се проведоха обществени обсъждания във връзка с доклада за оценка на въздействието. Въз основа на тях консултантите, работили по документите, препоръчаха да се приложат смекчаващи мерки, които не се очаква да имат отрицателно въздействие върху околната среда.

Първият високоскоростен влак, закупен от Румъния през последните две десетилетия, потегля след поръчка за близо половин милиард евро

Първият високоскоростен влак, закупен от Румъния през последните две десетилетия, потегля след поръчка за близо половин милиард евро

Страната се стреми да модернизира около 2200 километра железопътни линии