“Бензинът под 2 лв. след Нова година”, извежда  на първа страница  в. “Стандарт”
Цените на бензина и дизела на места вече паднаха до 1,80 лв. и 1,73 лв.

Цените на бензина и дизела ще паднат под 2 лв. по всички бензиностанции в страната след края на новогодишните празници. Това ще бъде резултатът както от драстичното поевтиняване на петрола на световните пазари през последните дни, така и от традиционното намаляване на търсенето на горива веднага след поредицата празнични дни. Дори и днес някои бензиностанции, като например веригата от 20 търговски обекта "Круиз", по-голямата част от които разположени в Южна България, предлагаха бензин А95 и дизел за 1,95 лв. за литър. Единствената бензиностанция на фармацевтичния бос Веселин Марешки във Варна пък предлагаше А95 и дизела съответно за 1,87 лв. и 1,78 лв., като за редовните клиенти с карти цените им бяха съответно по 1,80 лв. и 1,73 лв.. На фона на тези ниски цени основните вериги продаваха масовия бензин между 2,03 лв. и 2,06 лв., а дизела - от 2,06 лв. до 2,09 лв.

Прочети още от в. “Стандарт”

“Парното ни погва за 2 неплатени сметки” четем на първа страница във в. “Монитор”
15 000 дадени на съд, губи само 2% от делата. 70 на сто от столичани не дължат нито лев.
Парното ни погва за две неплатени сметки. Без значение дали борчовете са за 10 лв. или за 1000 лв., ако не сме се издължили два месеца поред, попадаме в полезрението на служителите на „Топлофикация – София“. „Според нормативната уредба длъжник имаме тогава, когато задължението е повече от два месеца. Преди това този клиент се смята за коректен в рамките на закона“, обясниха за „Монитор“ от столичната компания.

Със събирането се занимава специално звено в топлофикацията, като се действа по специална методика, така че в крайна монополистът да може да си събере парите от абонатите. Към края на миналата година борчовете на клиентите бяха стигнали 420 млн. лв.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

“Спират колите без застраховка" четем на първа страница на в. “Труд”
Регистрацията на коли без „Гражданска отговорност“ ще се прекратява служебно. Това решиха вчера депутатите от икономическата комисия при гласуването на второ четене на Кодекса за застраховането.

„След уведомление от Гаранционния фонд и даването на срок от 15 дни, ако собственикът не изпълни задължението си, фондът ще уведоми службата по регистрация и ние ще я прекратим служебно“, каза Бойко Рановски, началник на КАТ. Номерата на колите няма да се свалят.

Целта е да се прекратят случаите, при които българи продават колите си с пълномощно на чужденци. След това чуждите граждани продължават да карат автомобилите с български номера и при катастрофа обезщетенията се плащат от нашия Гаранционен фонд. Претенциите за покриване на такива щети са за десетки милиони левове. Най-много такива случаи има в Румъния и Италия.

Прочети още от в. “Труд”

"Синдиците на КТБ продават останките от банка "Виктория"", четем на първа страница в. “Капитал Daily”
Най-ценното за евентуалния купувач ще е лицензът, но процедурата предвижда той да придобие и дължимите 115 млн. лв. на КТБ.

Последната придобивка на Корпоративна търговска банка (КТБ), финализирана дни преди затварянето й, се продава. На пазара са 100% от акциите на Търговска банка "Виктория", която към днешна дата може да предложи на купувача лиценза си, един-единствен работещ офис и портфейл от фирмени кредити. Обвързващо условие пред потенциалните кандидати е да погасят вземания на банката майка за около 115 млн. лв. Засега няма официални заявки за интерес към процедурата, която се цели в постигането на сделка максимално бързо във времето. Причината е, че "Виктория" трупа загуби, които ядат от капитала й, и с този темп на развитие не е далеч от момента, в който банковият регулатор ще бъде принуден да се намеси.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Симеон Дянков: Трябват по-дясна политика и изявени реформатори, за да се случи преходът", четем на първа страница на в. „24 часа"
С бившия вицепремиер и финансов министър разговаря Румяна Денчева

КТБ не е просто фалит на голяма банка, а умален модел на прехода.

- Убеден ли сте, че българският преход е редуване на плаха реформа, застой, връщане назад. А причината е заченатият в грях от тайните служби политически и икономически елит, г-н Дянков? Нали така пише в “След Стената”, която представихте наскоро у нас?

- Идеята на книгата е да съпоставим прехода в различните държави. Затова текстовете за отделните страни са написани от първо лице, от участници в събитията. А сравнителните анализи са правени от изследователи извън тези събития и следователно - с безпристрастен поглед. Така имаме двете гледни точки. И двете показват едно и също за България: не успяхме да направим бърз преход в началото и не прекъснахме връзките с миналото.

Прочети още от в. „24 часа"

"Депутатите взеха половинчато решение за "Гражданска отговорност"” е  водещo заглавиe на в. “Сега”
Половинчато решение за сключването на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" по интернет взеха вчера депутатите от парламентарната комисия по икономика. Преди второто четене на новия застрахователен кодекс те дадоха възможност застраховката да се сключва онлайн, но не отмениха задължението автомобилът да има зелен стикер на предното стъкло. Това решение противоречи на идеята за улеснение на клиентите с продажбата на застраховката от разстояние. Ако стикерът остане, клиентът ще трябва да ходи до офис, за да си вземе лепенката, или да плаща на куриер, за да му я достави. Застрахователите от своя страна не виждат начин полицата да поевтинее значително заради онлайн улеснението, както обещават политиците.

Стикерът може да отпадне в бъдеще. Но засега той е един от механизмите да се контролира дали има застраховка "Гражданска отговорност", обясни депутатът от ГЕРБ Делян Добрев. Твърдението му е парадоксално, защото Гаранционният фонд има изградена информационната система, полицаите са снабдени с таблети и проверката за валидна полица би отнела секунди.

Прочети още от статията на в. “Сега”

„Наредба ще промени лекарствата на хиляди пациенти", пише в. “Капитал Daily”
Точно около Коледа неясно колко голяма група от половината милион пациенти с най-масовите заболявания - високо кръвно, диабет и т.н., ще трябва спешно да посетят лекарите си и да подменят терапията си с по-евтина, ако искат здравната каса да плаща някаква сума за лечението им. И дори да го направят, не е сигурно, че медикаментите, които им бъдат предписани, ще са налични в аптеките. Причината е текст в наредбата за цените на лекарствата, а ефектът ще е подмяна на всяко четвърто лекарство, което здравната каса плаща.

Конкретният текст гласи, че пациентите вече няма да доплащат повече от 60% над цената на най-евтиното лекарство в групата, т.нар. референт. Той беше обнародван на 1 декември и влиза в сила от 16 декември. Става въпрос за 593 лекарства, които се плащат частично - 25%, 50% или 75%, от касата. Идеята не е здравната каса да увеличи своята част, а пациентите да доплащат колкото се може по-малко и да ползват най-евтините медикаменти. От текста следва, че дори лекарите да предпишат медикамента, аптеката няма право да иска от пациента по-високо доплащане от специално посоченото в списък от Националния съвет по цените на лекарствата.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Аутсорсингът "върти" 1 милиард евро годишно у нас", пише в. “Сега”
България е водеща аутсорсинг дестинация в Европа, а ИТ фирмите все по-често поглеждат към страната ни в търсене на добри специалисти. Нещо повече - в идните 5 години бизнесът може да разкрие нови 45 000 работни места. "Единственото, което ни пречи, е, че няма кадри", каза президентът Росен Плевнелиев, който вчера участва във форум, посветен на иновациите. Затова страната ни спешно трябва да заложи на образованието.

Интересът към България не е изненада - през есента страната ни победи в конкурса European Outsourcing Awards 2015 (Европейските аутсорсинг награди). Страната ни бе номинирана като едно от трите най-добри места за изнасяне на услуги и производства в света. Конкуренти бяха Латвия и Южна Африка. Проучване на Cushman & Wakefield от началото на годината пък показа, че страната ни е сред топ дестинациите заради кадрите, езиковите познания, ниските разходи. Везните се накланят в наша полза и заради членството на страната в ЕС.

Прочети още от в. “Сега”

“Швейцария бойкотира лот 3 на магистрала „Струма”” пише в. „Труд"
Пред Постоянния комитет на Бернската конвенция Конфедерацията подкрепи сигнала на българските „Зелени” за блокиране на отсечката през Кресненското дефиле

Швейцария бойкотира предложения от българското правителство проект за лот 3.2 на автомагистрала „Струма”, който включва изграждане на виадукти и няколко къси тунела през Кресненското дефиле - това показват решенията на Постоянния комитет на Бернската конвенция, който заседава от 1 до 4 декември в Страсбург.

Новият план, подготвен от кабинета „Борисов 2”, е за 400 милиона евро - три пъти по-евтино от предложения под натиска на българските зелени 15-километров мегатунел с две тръби и успоредни сервизни тунели. Гигантското съоръжение би струвало 1,2 милиарда евро, а според експерти годишната му поддръжка ще достига 300 000 000 лева - повече отколкото е рехабилитацията на цялата пътна мрежа у нас за 12 месеца. В същото време, за да се покрие издръжката на такъв тунел, тол таксата не може да е по-ниска от 30 лева.

Прочети още от в. „Труд"

“НАП и МВР удариха над 30 автокъщи в Дупница“, четем във в. “Монитор”
НАП и МВР удариха над 30 автокъщи в Дупница рано сутринта. В хода на проверката са фирми, които предлагат автомобили на борсите край Дупница. В акцията участват служители на икономическа и криминална полиция, експерти по разпознаване на манипулации върху рамите на автомобили. Съдействие оказват и автопатрули на вътрешното министерство. Задачата на съвместните екипи е установяване на произхода на средствата за закупуване на автомобилите, цените и отчитането на приходите, както и данни за престъпления, свързани с търговията с превозни средства.

Инспекторите на НАП вече са осъществили предварителна проверка на повечето търговски дружества, които продават автомобили в Дупница. При констатирани отклонения от данъчния режим ще се извършват ревизии.
Сред най-често срещаните схеми за избягване на облагане е фиктивното сключване на договори между купувача /физическо лице/ и собственика на автомобила в чужбина. По този начин посредникът при продажбата не декларира приходи и не плаща нищо.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„Калин Христов: Очаквам търсенето на банкноти да расте", пише в. „24 часа"
„Отрицателните лихви, или по принцип все по-ниските лихвени проценти върху депозитите, водят до това, че алтернативната цена за държането на банкноти е по-ниска. Резултатът от това е, че фирмите и домакинствата търсят и задържат все повече банкноти".

Това заявява подуправителят на БНБ Калин Христов в интервю за Инвестор бг. Спореде него, очакването за развитието на лихвените проценти в еврозоната и България ще води до по-силно търсене на банкноти. Действието на този фактор ще води до растеж на международните резерви на БНБ”. Христов смята, че вторият фактор е размерът на депозита на правителството в БНБ, като посочи, че начинът, по който то си е структурирало емисионната политика за догодина, предполага допълнително увеличение на фискалния резерв в баланса на БНБ.

Прочети още от статията на в. „24 часа"

”Как пак ще станем братушки за Путин", пише в. “Стандарт”

След краха на "Турски поток" Москва няма друг изход, освен България да влезе в ролята на резервен газов коридор

Какво означава за България сегашната криза в руско-турските отношения? Как се тълкува тя в страната и какви ще са последиците от нея? На тези въпроси отговаря социологът Андрей Райчев. Ето обобщение на заключенията му:

Ще започна с реакцията на правителството. Българското правителство е в небрано лозе. За да обясня защо, ще се спра първо на турската политика. Това, което Турция прави с Европа в момента, е шантаж. Чисто и просто: "Дай ми пари и ми направи политически отстъпки, защото в противен случай отварям шлюза и Европа е залята от още три милиона души". Европа се поддаде на шантажа и вече плаща както политическата, така и финансовата цена.

Прочети още от в. “Стандарт”