"Голямата "победа" се оказа голямо прецакване за българските превозвачи" е водещo заглавиe на в. "Сега"
Корекциите в плана "Макрон" ни поставят в още по-неизгодно положение, твърдят транспортните фирми
Шумно рекламираната в понеделник вечерта "абсолютна и безусловна капитулация" на плана "Макрон", срещу който протестираха българските превозвачи, се оказа пирова. Часове по-късно засегнатите фирми разясниха, че много от приетите текстове на практика ще затруднят още повече тяхната работа и отново заплашиха с протести. Така че в случая става дума или за нескопосана пиар акция, или управляващите са били подведени какво е гласувано в европарламента, или изобщо не са разбрали за какво става дума.
Прочети още от статията на в. "Сега"
"Симеонов vs. Ангелкова: Сблъсъкът продължава", четем в "Капитал"
Според министъра на туризма "в Слънчев бряг всичко е законно", вицепремиерът я обвини в опит за продажба на държавни парцели в курорта
С настъпването на летния туристически сезон вицепремиерът Валери Симеонов поднови изненадващите проверки за шума от заведенията в курорта Слънчев бряг, а с това започна и поредният епизод от сблъсъка между него и министъра на туризма Николина Ангелкова, която започна миналата година. В основата й са различните визии на двамата как трябва да изглеждат черноморските комплекси и по-специално Слънчев бряг.
"Държавата отпуска 105 млн. лв. за дълговете на БДЖ" четем във в. "Монитор"
Държавата ще отпусне 105 млн. лева за дълговете на БДЖ, съобщи премиерът Бойко Борисов на откриването на пролетния бал на КРИБ. "Днес се разбрахме с Горанов и Московски, ще дадем 105-106 млн. лв. Първо ще се проведат преговори с кредиторите да занулим сметката и да не плащаме лихви", обясни Борисов.
Според него надали българите знаят, че всяка година от данъците им се отделят 250 млн. лева за влаковете. "Само че вие возите на тирове, защото автомобилният транспорт ви е по-бърз и по лесен, но това троши магистралите, троши инфраструктурата", добави Борисов.
Прочети още от статията на в. "Монитор"
"Варна търси 100 млн., за да няма наводнения", четем във в. "Стандарт"
Над 100 млн. лв. са нужни на Варна, за да не се наводнява градът при порои като завчерашния. Това съобщи кметът на морската столица Иван Портних. Само за два часа в понеделник във Варна се изсипаха 71,5 л/кв.м. дъжд, при 54 л/км месечна норма. Интензивността на пороя бе 160 мм/час. Те буквално потопиха града - подлези, мазета и приземни етажи бяха наводнени, улиците станаха реки, а подлезите - езера, в които водата заля колите до таван. Най-тежко бе положението на закъсалите коли в подлеза "Шипка", в пешеходния подлез на базар "Левски" и Крайезерния път по ул. ‚Девня".
От десетилетия проблемът остава нерешен - в центъра битовата и дъждовната канализация трябва да се разделят, обясни Портних. Това струва над 60 млн. лв. Проект има, но финансиране - все още не. Необходим е и нов колектор Битоля-Пирин, който би поел дъждовните води. Сега те се стичат от горната в долната част на Варна. За неговото изграждане трябват още 40 млн. лв.
"Българските телекоми предложиха по-ниски цени за Западните Балкани", пише "Капитал"
Отделните компании пускат специални планове, но общите тарифи остават високи
Само няколко седмици след срещата на върха за Западните Балкани в София, на която бе представен и планът за сваляне на таксите за роуминг в региона, българските телекоми понижиха осезаемо цените за разговори и интернет между страните, като предложиха специални пакети, извън стандартните си тарифи. Инициативата на Европейската комисия даде частичен резултат много по-рано, отколкото се очакваше.
В случая става дума за планове на отделните телекоми, а не за общо сваляне на цените за разговори в региона, които си остават високи. Тези планове обаче пак ще са полезни за клиентите, които пътуват и ще се отразят на сметките им за роуминг.
"Борисов и Радев - една лоша дипломатическа комбинация", пише в. "Сега"
Национална външна политика няма да има, докато самолюбието и политическите амбиции на премиера и на президента ги сблъскват един с друг
Ако има нещо, което българите категорично не желаем да следваме, това е мотото, с което толкова се гордеем - "Съединението прави силата". Особено в политиката. Партийните котерии, които са окупирали полето на политическото пространство, сеят раздори сред обществото по всевъзможен начин. И се обединяват единствено когато усетят, че диктатът на политическата класа над гражданите може някак да бъде застрашен.
"350 лева за линейка с преглед по морето" пише в. "Монитор"
Дерат руснаци и българи, на англичаните им плащат от застраховките
350 лева излиза извозването с линейка и преглед в Слънчев бряг, показа проверка на "Монитор" преди началото на сезона. Престоят в болница се плаща отделно по 100 лева дневно. Във Варна вземат по 30 лева, но после се плаща по 2 лева за всеки километър извън града.
180 лева искат частните клиники в Слънчев бряг, за да изпратят линейка за пациент до който и да е хотел, жалват се туристи. Разстоянието е без значение и рядко влияе върху сумата. Скандално високата цена е валидна само за чужденци. Сумата се калкулира от сбора на две такси по 45 евро - за линейката и първичния преглед. Ако се наложи и преглед от специалист, което е почти сигурно, сметката набъбва с още 85 евро. Дотук чуждият пациент е олекнал с цели 350 лева, без никакво лечение, изчисляват туроператори. Ако пък се наложи болничен престой, тогава за всеки ден в стационара се начисляват по 100 лева.
"Къде ги стяга чепика британците", пише в. "Стандарт"
Били сме страната на розите? Меката на киселото мляко? Родината на първия създател на компютъра?
Нищо подобно!
България е страната, в която човек трябва да се пази от четири неща - проститутки, джебчии, таксиметрови шофьори и протестиращи. Ако успеете да балансирате между всички тях, има шанс да изкарате една успешна почивка. Така поне изглежда наръчникът, който британските власти пускат тази година за почиващите в България британци. Има прогрес. Преди това към съветите се добавяше и препоръка да не участвате в така наречения "балконинг", който за България бил нещо като национален спорт. Имаше и специален наръчник за оцеляване в Слънчев бряг, който като една по-особена дестинация явно се нуждае от допълнително внимание.
"Какво иска Турция на Балканите?" четем в "24 часа"
Отношенията на Турция с Балканите и Южна Европа винаги са предизвиквали интерес за някои. Какво иска Турция на Балканите? Какво представлява нейният т.нар. грандиозен план за региона? Важна среща в Анкара, организирана от турската Агенция за сътрудничество и развитие /ТИКА/ тази седмица, потърси отговор на тези въпроси. Няма място за паника: отговорите са добри за всички.
Онези, които не спират да съчиняват истории за балканската политика на Турция, трябва да знаят какво се опитва да направи тя там. Нека опитам да изясня нещата в няколко точки. Преди всичко, Турция споделя обща география на ума и сърцето с Балканите. Откакто Балканите станаха част от по-широкия мюсюлмански свят, турците възприеха региона като свой собствен дом, изграждайки градове, пътища, училища, болници, мостове, джамии и т.н.