"Избираме евродепутати по интернет с банкова карта" е заглавиe от в. "24 часа"

Самоличност ще може да се доказва и с код за сигурност на мобилен телефон

До края на 2018 г. електронното гласуване трябва да работи, няма да чакат личните карти с чип на МВР

Системата за дистанционно гласуване по интернет ще дава възможност гласоподавателите да бъдат разпознавани по банкова карта или мобилен номер. Това предвижда техническо задание, пуснато за обществено обсъждане от Държавна агенция "Електронно управление".

Прочети ще от в. "24 часа"

""Златото на глупците" мами заложни къщи с по 100 бона годишно" извежда на първа страница в. "Монитор"

Златото на глупците" мами заложни къщи с по 100 000 лв. годишно. Това показва проучване на "Монитор" в едни от най-големите фирми, които се занимават с даване на пари срещу залог.

Те имат офиси в цялата страна и постоянно техни служители се оказват измамени с фалшиво злато, което хора залагат. При подписването на заложния билет обаче и двете страни се съгласяват с условията и така оказионите не могат да предявяват претенции пред разследващите или пред съда за извършена измама.

Фалшивото злато представлява накити, които са минати през няколко бани с покритие от благородния метал.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Над 4000 деца са приети неправомерно в детските градини в София" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Столичната община е приела неправомерно в детските градини и ясли 4057 деца, алармира Васил Николов от гражданската организация "За качествена и иновативна образователна система", позовавайки се на данни, получени от общината по Закона за достъп до обществена информация. Това са над половината от приетите заради хронично заболяване 7797 деца. Общо в детските градини и ясли на София към момента има близо 49 000 деца. Със заболяванията често се злоупотребява, защото така децата се приемат над отпуснатата бройка.

960 деца от неправомерно приетите са влезли по реда на болните, но без никаква диагноза. Останалите са с диагнози, които са отпаднали от списъка на МЗ със заболявания, при които децата задължително подлежат на диспансеризация. 1653 деца например са приети с диагноза атопичен дерматит, която от 2004 г. не е в списъка за диспансеризация.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"ERM II и банковия съюз: България писмено ги поиска, решението ще е в четвъртък", четем в "Капитал"

На 12 юли страната може да получи дата за присъединяване на лева към валутния механизъм, според Reuters

България е изпратила писмо до финансовите министри на страните от еврозоната, с което е заявила своето твърдо намерение да се присъедини към валутния механизъм ERM II и към банковия съюз. То ще бъде обсъдено на 12 юли на заседание на Еврогрупата, на което може да се определи целева дата за присъединяване на лева към валутния механизъм или т. нар. чакалня на еврозоната. Това съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници от Брюксел.

Прочети още от " Капитал"

"Вносът на работна ръка е шанс и за демографията ни", четем във в. "Стандарт"

- Господин Алексиев, според данните на НСИ към края на т.г. населението на България ще падне под 7 милиона. Потвърждава го и статистика на ООН, а според дългосрочните прогнози на НСИ ще бъдем с над 2 милиона души по-малко през 2080 г. Превръща ли се България в демографска пустиня ?

- Въпреки че дългосрочните проекции за демографското развитие на страната са негативни, не бих казал, че България се превръща в демографска пустиня. Дори в тези проекции, които НСИ прави за 2080 г. се разглеждат три варианта, като в зависимост от това дали ще постигнем конвергенция, дали ще се ускорят негативните процеси или напротив, ще се появят положителни процеси, населението през 2080 г. се очаква да е между 5,5 милиона и 6 милиона души по различни оценки включително и тези на Евростат. Така че - да, дългосрочно се очаква този спад на населението да продължи, но ако се вгледаме малко по-внимателно в демографските данни не само в България, но и за страните от ЕС, ще видим, че основният фактор, който предопределя тази динамика за страната ни, е всъщност миграцията.

Прочети още от в. "Стандарт"

"КЗК отказа да спре поръчка за близо 200 млн. лв. по искане на 6-месечна фирма", пише в. "Капитал"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли искането на "Рос БГ" за спиране на процедурата за проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по жп линията Пловдив - Бургас. Обществената поръчка е на стойност 195.4 млн. лв. без ДДС и е част от проекта за рехабилитация на линията. Това е втората жалба срещу проекта на компанията, която е регистрирана едва в началото на тази година.

Процедурата беше открита от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) в края на ноември миналата година.

Прочети още от в " Капитал"

"Китай намери работа на Лиляна Павлова - и това е нещо", пише в. "Сега"

Както обикновено големите инфраструктурни проекти заобикалят България

На 1 април имаше хора, които сериозно смятаха, че китайската космическа станция "Тянгун 1" ("Небесен дворец 1") ще падне в България, защото траекторията й минаваше над нея. На другия ден се разбра, че е паднала в Тихия океан - доста далеч, но по същата траектория.

На седмия форум 16+1 миналата седмица, чийто домакин бе София, се изсипаха мечти за китайски инвестиции, сякаш хазната на "Небесния дворец" се бе продънила точно над главите ни при разпадането му в плътните слоеве на атмосферата. Всичко онова, което от десетилетия не помръдваше, изведнъж стана възможно, защото изглеждаше, че китайският премиер Ли Къцян бе донесъл торба с лесни пари за раздаване. Премиерът Бойко Борисов едва смогваше да му изрежда: АЕЦ "Белене", магистралите "Хемус" и "Черно море", скоростно шосе Русе - Свиленград с тунел под Шипка (да не го забравим, че от 20 години го "правим"), железопътна линия Русе - Варна и други по-дребни заявки като коридори 8, 4, 10 и вертикалните коридори с Румъния, Украйна, Унгария, Словакия, Чехия. Трябвало само да се намери подходящата формула, за да не влиза Китай в конфликт с европейските правила за държавни поръчки, "защото при нас има инфринджънт процедури, за държавна помощ и т.н."

Прочети още от в. "Сега"

"Експерти: БГ икономика няма да усети глобалното забавяне" пише в. "Монитор"

Петролът до 80 долара за барел, златото ще се върне на 1 350 долара

Икономическата среда у нас се подобрява. Това ще продължи и през втората половина на годината, без да се наблюдава сериозна заплаха за растежа. Инфлацията ще се забави през този период, след като бъде отчетено повишението на разходите за комунални услуги, отчитат анализаторите на Елана Трейдинг.

В същото време заплащането за труд ще расте с високите темпове от предходната година, което ще гарантира реалния икономически растеж в страната. Анализаторите очакват 4% ръст за 2018 г., като смятат, че забавянето в глобален мащаб няма да се усети у нас до края на годината.

Прочети още от в. "Монитор"

"Десет аргумента "за" еврозоната" четем в "24 часа"

ДАЛЕЧНАТА 2004 г. малката балтийска страна Литва влезе в чакалнята на еврозоната ERM 2.

Два пъти се опита да влезе в еврозоната и накрая успя, но това се случи едва през 2015 година. Повече от десетилетие измина от влизането на Литва в чакалнята до приемането в еврозоната. Съседна Латвия прекара близо 9 години в чакалнята, а дори балтийското чудо Естония имаше нужда от около 7 години, за да се класира за еврозоната. Съдейки от балтийския опит - а той е най-скорошен за еврото, престоят в чакалнята на еврозоната е доста по-дълъг от минималните изискуеми 2 години и може да продължи дори десетилетие.

Какво означава всичко това за нас? Много просто - ако трябва да стоим десетилетие в чакалнята, то по-добре да влезем веднага, за да текат сроковете.

Прочети още от в. "24 часа"

""Фолскваген" държи 15% от автопазара", пише в. "Стандарт"

Абсолютен лидер в класацията на най-популярните автомобилни марки у нас е "Фолксваген" - с над 15% пазарен дял. Това сочат данните на Министерството на вътрешните работи за регистрираните моторни превозни средства към края на юни тази година. Марката на "народния автомобил" е недостижима на върха, с цели 75 000 автомобила в движение повече от заемащата второ място в предпочитанията на българите друга германска марка "Опел". Престижното трето място заема трета германска марка - "Мерцедес, от която напук на пословичната бедност на нашенеца у нас са регистрирани над 193 хил. автомобила.

Останалите две популярни и принципно луксозни германски марки - "Ауди" и "БМВ", също са много разпространени у нас, като заемат престижните места 5-то и 9-мо място в топ 10 на най-предпочитаните в България марки.

Прочети още от в. "Стандарт"