Въпреки петролните санкции, Венецуела успява да изнася петрол - един от малкото останали източници на твърда валута за режима в Каракас. Единият метод, който държавата използва, са нелегални танкери, които пътуват за Куба, пише Bloomberg, цитирайки свои източници.
За да успеят да стигнат до заветната дестинация, танкерите сменят имената си - и дори изключват транспондерите си - в опит да избегнат наблюдението на Съединените американски щати.
Танкерът Ocean Elegance, който доставя венецуелски петрол до Куба през последните три години, е сменил името си на Oceano след наложени санкции през май. Корабоът S-Trotter, който също е с наложени санкции, вече носи името Tropic Sea. Петролният танкер Nedas, който бе санкциониран през април, е направил доставка до Куба инкогнито, след като е изключил системата си за проследяване и "изчезнал" за 42 дни. Документи обаче сочат, че е доставил петрол за Куба, а след това е сменил името си на Esperanza. През тази година само той е доставил 2 милиона барела.
Спирането на търговията между двете страни може да се окаже сложно за САЩ. В света има около 4 500 петролни танкери, а венецуелският държавен петролен гигант Petroleos de Venezuela SA също има подобни морски съдове.
Миналата седмица Вашингтон наложи санкции на Cubametales - кубинска държавна компания, която се занимава с внос на петрол и метали, заради доставки от Венецуела. Все пак, доставките между двете страни намаляват - от 103 хил. барела дневно през 2009 г. до 35 хил. през първото полугодие на т.г.
Куба обаче далеч не е единствената дестинация. Източници на Reuters и документи посочват, че Каракас използва малка турска компания, която не притежава рафинерии, но има връзки с правителството на президента Николас Мадуро. Общият износ на Венецуела е намалял с над една пета след въвеждането на санкциите през януари, а най-големите купувачи сега са китайски и индийски компании.
През април турската компания Grupo Iveex Insaat е започнала да купува венецуелски петрол. Документи сочат, че тя е основана преди по-малко от година с капитал от едва 10 000 лири (малко над €1 500) с основна дейност строителство.Тя е една от петте компании, които да получили петрол от Венецуела. През април Grupo Iveex Insaat е получила четири доставки, равни на около 8% от износа на страната за месеца.
Компанията е собственост на Мигел Силва, венецуелски бизнесмен, който оглавява базираната в Каракас Камара на венецуелските износители, а преди това е работил за администрацията на Мадуро.
Две други компании, които са получили доставки са регистрираните в Панама Melaj Offshore Corp. и Sahara Energy, дъщерна компания на нигерийската Sahara Group.
Сделките с Iveex подчертават растящите търговски връзки между Венецуела и Турция. Президентът Реджеп Тайп Ердоган застана на страната на Мадуро, заедно с Русия и Китай. Страната е един от основните купувачи на злато от южноамериканската държава.
Силва е регистрирал Iveex Insaat с турски партньор на 27 септември 2018 г., само седмица след визитата на Мадуро в Истанбул.
krastiu-toskov
на 11.07.2019 в 10:35:16 #1Браво на Венецуела. Капиталистическите боклици фа го духат