Електрическите превозни средства направиха истинска революция в автомобилната индустрия. И някой ден те може би ще помогнат за сериозното намаляване на въглеродните емисии и увладяване на глобалното затопляне. Стигането до там обаче едва ли ще бъде лесна задача без никакви препятствия и проблеми по пътя. По-скоро, това ще бъде неравен път и колкото по-бързо вървим, толкова по-неравен ще става той.

Съобщава се, че администрацията на Байдън е решена да повиши стандартите за горивна ефективност по начин, предназначен да ускори драматично приемането на електрически превозни средства. Изданието New York Times съобщи, че целта е да се увеличи броят на електромобилите от по-малко от 6% от покупките на нови автомобили днес до близо 70% до 2032 г.

Един от начините да направите това чрез регулаторни мерки, според анализ на изданието Yahoo! Finance, би бил да повишите стандартите за горивна ефективност, които производителите на автомобили трябва да спазват. Настоящите правила изискват от производителите на автомобили средно 49 мили на галон (MPG) на превозно средство за своите автопаркове до 2026 г. Повишаването на това до 60 или дори 70 MPG няма да остави друг избор освен бързо да пуснат електромобили.

Снимка 560176

Източник: iStock

Агенцията за опазване на околната среда трябва да изложи своя подход на 12-ти април. Ключовият факт тук е, че е почти невъзможно да се направят бензиновите коли по-ефективни, отколкото са. След повече от 100 години иновации в двигателя с вътрешно горене, ние сме далеч надолу по кривата на намаляващата възвръщаемост. Но електромобилите са стъпка на промяна в ефективността, поне по начина, по който американското правителство го измерва. Повечето електромобили средно надвишават еквивалента на 100 мили на галон.

Пестеливият модел Honda Civic, например, разходва средно само 35 мили на галон. Така че, ако Honda създаде повече Civic-и, задвижвани с бензин, това всъщност ще навреди на икономията на гориво в целия автопарк на автомобилния производител. Повече хибриди, както с газов двигател, така и с батерия, едва ли биха помогнали. Единственият начин да се постигне ново високо федерално изискване за мили за галон ще бъде с електричество. Трудно е да се мисли за ера на принудително приемане на технологии, подобно на това, което Байдън може би има предвид.

Американският производител на електромобили Rivian отваря сервизен център в Европа?

Американският производител на електромобили Rivian отваря сервизен център в Европа?

Rivian е сравнително нов производител на електрически превозни средства

Правителството затяга стандартите за икономия на гориво от 70-те години на миналия век, но това до голяма степен е постепенен процес. Дори тогава нежеланите последствия са причинявали непредвидени последствия. Приемането на федералните изисквания за пробег през 70-те години на миналия век, в отговор на петролните шокове в Близкия изток, трябваше да принуди производителите на автомобили да създават по-ефективни автомобили, които изгарят по-малко бензин. Това се случи. Но се случиха други неща, които не трябваше да се случват.

От една страна, производителите на автомобили започнаха да произвеждат повече превозни средства, които се квалифицират като "леки камиони", а не като леки автомобили, тъй като те бяха предмет на по-свободни правила за ефективност. Ето как пътищата се оказаха задръстени с гигантски SUV-та, които имат по-лош пробег от много коли от 70-те години.

Докато се опитваше да стимулира ефективността, правителството неволно създаде стимул да се правят и по-големи превозни средства. За да направят возилата си по-ефективни, автомобилните производители ги направиха по-леки. Това доведе до по-малко оцелели при катастрофи и вероятно причини повече смъртни случаи по магистралите. Икономистите също откриха нещо, което нарекоха "ефект на отскок", при който шофьорите, спестявайки пари от по-ефективни коли, в крайна сметка караха повече, като следователно колите им отделяха повече вредни газове.

Какви могат да бъдат нежеланите последици от хиперактивното приемане на EV?

Има няколко очевидни предположения. Първото е, че мрежите за зареждане няма да се справят с търсенето. Вече има недостиг на станции за зареждане извън големите крайбрежни градове, плюс дори най-бързото зареждане може да отнеме 20 до 30 минути. Възможно е също да се стигне до недостиг на минерали, необходими за батериите за електромобили, като кобалт, литий, манган и никел. Дори това да не доведе до недостиг на превозни средства, това може да повиши сериозно цените им. Електромобилите може дори да не са най-доброто решение за климата.

Тъй като се зареждат от електрическата мрежа, те са "чисти" само ако енергията, използвана за производството на електричество, също е чиста. В момента около 22% от цялото електричество в Съединените щати идва от възобновяеми енергийни източници и се прогнозира това да нараства стабилно, но не и до 100% скоро.

Същите разрешителни бариери, които блокират петролопроводите и газопроводите, стоят на пътя на новите далекопроводи за високо напрежение и други видове зелена енергийна инфраструктура.

Възможно е водородните горивни клетки или някаква друга технология да бъдат по-добро решение в дългосрочен план и ще се нуждаем от още една горивна инфраструктура. Освен това има възможност - може би вероятност - бъдеща президентска администрация да обърне ходовете на Байдън.

Това се случва от десетилетия. Президентът Обама се опита да засили правилата за икономия на гориво, след това президентът Тръмп обърна ходовете на Обама, след това Байдън обърна ходовете на Тръмп и отиде по-далеч от Обама. Ще запази ли следващият президент революцията на зелената енергия върху круиз контрола или ще видим смяна на скоростите?

Колкото и бурен да е преходът към зелена енергия, има някои надеждни основни правила за потребителите. Ако разчитат на една кола и от време на време правят дълги пътувания, трябва или да отложат покупката на EV, или да се уверят, че има много зарядни устройства, където и да отидат.

Ако имат повече от една кола и една от тях е за пътувания, EV може да бъде чудесен избор, ако могат да зареждат у дома и е малко вероятно да имат нужда от електричество за пътуване. Ако искат да сте част от революцията и нямат нищо против да изпитват неудобства, тогава потребителите могат да си купят електромобил и винаги да държат интересни материали за четене в колата си, в случай че зареждането продължи дълго.

До 2026-а трябва да има станции за зареждане на електромобили на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС

До 2026-а трябва да има станции за зареждане на електромобили на всеки 60 км по главните магистрали на ЕС

Всяка държава членка ще трябва да се ангажира със задължителна цел

И накрая, никой не трябва да се чувства изоставен или обзет от вина, че държи скъпа стара бензинова кола или купува такава в бъдеще. Автомобилите с вътрешно горене са надеждни, удобни и евтини, ако се пазарува разумно.

Можете да закупите точно толкова конски сили, колкото са ви необходими - не повече - и зрелите вериги за доставки вероятно означават, че няма да плащате несъзнателно за "кръвни" минерали. Всъщност, ако можете да държите задвижвана с газ кола в гаража, докато революцията на зелената енергия приключи, вероятно няма да съжалявате.