"Цветанов отново има проблем с доказване на доходите си" е водещo заглавиe на в. "Сега"

През 2015 г. антикорупционната комисия е открила несъответствие в имотното състояние за 119 000 лв., а НАП - неплатени данъци в особено големи размери, показва изтекъл в медиите доклад

Зам.-председателят на ГЕРБ и шеф на предизборния щаб Цветан Цветанов не е успял да оправдае имуществото си с получаваните от него и съпругата му Десислава доходи, твърди разследване на "Биволъ", базирано на документи. При проверка от 2015 г. антикорупционната комисия е установила несъответствие между доходите и разходите на семейството в размер на 118 849 лв., тоест доходите не са били достатъчни да покрият разходите и придобиваното имущество, показва документацията. Според "Биволъ" несъответствието е било в пъти по-голямо, но е занижено. Неплатени данъци в особено големи размери - над 12 000 лв., е установила през 2013 г. и НАП. Информацията на "Биволъ" е в публичното пространство от 31 март, като до момента никой не отрича достоверността на документите.

Премиерът Бойко Борисов вчера предпочете да не коментира новите данни около Цветанов, за когото тепърва ще излизат резултати и около разпоредената проверка на имотния скандал и закупеното луксозно жилище в кв. "Изток". Пламен Георгиев, шефът на антикорупционната комисия отказа във вторник да коментира публикуваните в неделя от "Биволъ" документ. "Тези документи в момента се анализират дали изобщо отговарят на истината", заяви Георгиев и добави, че "трябва да се спазват правилата".

Прочети още от статията на в. "Сега"

""Булгаргаз" ще купи газ от гръцката DEPA по-евтино, околкото от "Газпром"", четем в "Капитал"

От 20 април до 30 юни "Булгаргаз" ще получи 144 млн. куб. м природен газ от държавната газова компания на Гърция - DEPА S.A. Това ще бъдат първите алтернативни на "Газпром" доставки, след като за целта беше проведена открита тръжна процедура за закупуване на газ. Гръцката компания е предложила най-голям процент отстъпка от утвърдената от КЕВР цена за второто тримесечие на 2019 г. (476 лв./1000 куб. м), като в надпреварата оферти са подали още две дружества - "Дексиа България" и холандската KOLMAR NL B.V. Конкретните доставни цени не са обявени публично, но по информация на "Капитал" получената отстъпка като цяло е измерима с общото потребление на природен газ през най-студения ден в годината, или около 15 млн. куб. м, което като стойност е малко над 7 млн. лв. 

Природният газ ще бъде използван от "Булгаргаз" за нагнетяване и съхранение в "Чирен" и няма да доведе до неустойки по договора с "Газпром". "Потребители ще се възползват от новата по-ниска доставна цена през есенно-зимния период на 2019-2020 г., когато закупените на търга и съхранени количества ще бъдат пласирани към крайните клиенти - както битовите потребители в страната, така и българската индустрия", обясни изпълнителният директор на газовия доставчик Николай Павлов.

Прочети още от " Капитал"

"Шефът на КПКОНПИ заплашен с убийство с примка в плик" е заглавиe от в. "24 часа"

Заканата била преди около 3 седмици. Освен въжето имало и

директни заплахи за живота на Пламен Георгиев. Затова му е назначена охрана от НСО

Шефът на КПКОНПИ Пламен Георгиев е получил заплахи за живота си по пощата дни преди срещу него да започнат атаките за апартаментите му в кв. "Гео Милев". Това разкриха източници от службите.

Освен написана закана за убийство в пощенския плик имало и "неща, с които човек може да бъде ликвидиран". Те били достатъчно дребни, за да се поберат в хартиения плик. На въпрос дали е куршум, или въженце за обесване, източникът от службите не пожела да конкретизира. Според други обаче имало малка примка.

Прочети ще от в. "24 часа"

"София кърпи 950 хил. кв. метра, Пловдив и Варна с нови булеварди" извежда на първа страница в. "Монитор"

Други 19 километра улици в столицата са заложени за основна реконструкция

950 хил. кв. метра асфалт ще бъдат изсипани в София, а Пловдив и Варна ще се сдобият с нови булеварди. Това става ясно от тазгодишните планове за уличните ремонти на големите общини у нас, предоставени на "Монитор".

В бюджета на столицата са заложени 47,5 млн. лв. за ремонт на 15 големи обекта. Ще бъдат реконструирани общо 19 км улици и 8 км велоалеи. Сред тях са разширението на бул. "България" от НДК до "Гешов", бул. "Филип Кутев", последният участък от бул. "Монтевидео" при новата метростанция, южното платно на бул. "Тодор Каблешков" (от бул. "България" до ул. "Костенски водопад"), пробива на бул. "Петър Дертлиев", Източната тангента от бул. "Ботевградско шосе" до Северната скоростна тангента, както и локална улична мрежа, която обслужва тангентата. С нов облик ще се сдобият булевардите "Първа българска армия", "Президент Линкълн", улиците "Народно хоро", "Житница", "Кукуш", "Йосиф Щросмайер", "Коперник", "Атанас Узунов". Ще започне и ремонтът на бул. "Скобелев" и транспортния тунел на НДК. Отделно от големите обекти за кърпене на дупки и текущи ремонти общината е заделила 38 млн. лв. Ще бъдат изсипани над 950 хил. кв. м. асфалт и ще се нареди над 35 хил. кв. м. паваж.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"ЦИК наема 3000 машини за гласуване за 7,5 млн. лв.", четем във в. "Стандарт"

След продължило часове закрито заседание Централната избирателна комисия взе решение да обяви обществена поръчка за наемане на 3000 машини за гласуване на изборите за Европейски парламент на 26 май. Максималната прогнозна стойност на поръчката е 7 500 000 лв. без ДДС.

Точната формулировка на решението е за откриване на състезателна процедура с договаряне за възлагане на обществена поръчка с предмет - наемане на 3000 специализирани устройства с инсталиран софтуер за електронно машинно гласуване, както и логистично осигуряване и обслужване на специализираните устройства до секционните избирателни комисии в страната, обучение на персонал за работа с устройствата за произвеждане на избори за членове на Европейския парламент на 26 май.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Русе и Румъния: Далечните съседи", пише "Капитал"

Връзките между двата бряга са препречени от трудния трафик на Дунав мост и липсата на инициативност

Два часа. Толкова време отнема понякога на Ралица Попова, счетоводител в българска компания с офис в Букурещ, да премине Моста на дружбата между Русе и Гюргево. Ако го нямаше това чакане, тя може да измине 75 км разстояние между дома си и офиса в румънската столица за около час и 15 минути - правила го е в по-спокойни дни. "Можеш да си представиш какво е лятото, когато е задръстено с камиони и е 40 градуса навън", казва тя. Това е времето, което прекарват доста хора в София, когато стигат и си тръгват от работа. Следователно да работиш в Букурещ, ако живееш в Русе, не би трябвало да е изключение, ако мостът се минаваше бързо. Но Попова е една от малкото, които са избрали да живеят в родния град и да работят в румънската столица. 

"Градът е голям, хубав, зелен, има много паркове", изброява тя предимствата на Букурещ. Попова добавя, че при скорошна среща с медицинската бърза помощ в града също е останала с изключително добри впечатления. Но въпреки това семейството и приятелите ѝ я влекат обратно към Русе - точно както преди това са я върнали от София. "Изкаравш пари там, а ги харчиш в България", добавя тя.

Прочети още от " Капитал"

""Ниските" тол такси взривиха транспортните фирми", пише в. "Сега"

За български тир ще е по-евтино да пътува по германска магистрала, отколкото между Първомай и Чирпан

Проектът за тол таксите за камионите, които трябва да влязат в сила от 16 август, предизвика експлозия от недоволство в транспортния бранш. Сигурно е първоаприлска шега, таксите са безумни - това бяха първите реакции на превозвачите.

От представената от регионалното министерство тарифа излиза, че ако пътува по третокласния път между Първомай и Чирпан, един тир ще трябва да плаща по 42.4 стотинки на километър - при положение че на магистрала в Германия ще го таксуват по 24.6 ст. за километър. Това сравнение направи Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи. Примерът напълно опровергава твърдението на ресорния министър Петя Аврамова и заместника й Николай Нанков, че не искат да убиват българските транспортни компании и че тол таксите у нас щели да са най-ниските в Европа.

Таксите за товарни автомобили над 12 тона са "поредното безумно предложение, което се прави към нас. Някак сме преглътнали, че ще има тол система и че тя ще засегне предимно международните превозвачи. Защо тогава средният клас камиони са с такива високи такси?", коментира Йордан Арабаджиев. Той възрази на твърденията на ръководството на МРРБ, че масовите камиони, които возят стоките, са между 3 и 12 тона. "А кой зарежда големите вериги?", риторично попита бизнесменът, като предупреди, че високите такси неминуемо ще вдигнат цените на стоките и услугите за крайния потребител.

Прочети още от в. "Сега"

"Точкова система определя дали предприятието е социално" пише в. "Монитор"

По-висока заплата за инвалид или ром вдига общия резултат

Точкова система определя дали предприятието е социално. По-висока заплата за инвалид или ром вдига общия резултат

Точкова система ще определя дали дадено предприятие е социално, става ясно от проект на Методика за оценка на социалната добавена стойност, който е публикуван за обществено обсъждане. Минимумът е 9 точки, а за да бъде фирмата определена като такава със значителна социалнодобавена стойност трябва да мине 61т.

Тези, които са събрали до 8 точки няма да бъдат включени в Регистъра на социалните предприятия. Според разпоредбата те нямат никаква соцална добавена стойност. Фирмите, които са успели да съберат от 9 до 24т. ще попадат в графа "незначителна социална добавена стойност към умерена". В категория "умерена" пък ще бъдат тези, които имат между 25 и 40т., а в "умерена към значителна" между 41 и 60т.

Ако предлаганото възнаграждение на наетите инвалиди или роми е по-високо от средната работна заплата в предприятието - компанията ще получи бонус 5 точки. При по-ниско заплащане пък ще имат право само на 1 точка. Важен ще е и броят на наетите хора от уязвими групи. Повече точки носи затрудняването на поне 4-ма българи, които са инвалиди, от малцинствата или живеят в риск от социално изключване.

Прочети още от в. "Монитор"

"7,7 млрд. души на Земята през 2018 г., пише в. "Стандарт"

Хората над 65 г. са 19% от населението в Европа сега

Населението на Земята през 2018 г. е нараснало до 7,7 млрд. души, според доклада на Генералния секретар на ООН. Независимо от спада на раждаемостта в много страни числеността на хората на планетата продължава да расте и към 2050 г. ще достигне 9,7 млрд. , а към 2100 г. на Земята ще живеят 11 млрд.

Средното ниво на раждаемост съставлява сега 2,5 деца на 1 жена. Към 2030 г. то ще бъде 2,4 деца на 1 жена. По прогнози на ООН към 2050 г. повече от 70% от хората ще живеят в страни, където общият показател на раждаемостта ще бъде под този за нормално възпроизводство на населението. Както по-рано са отбелязвали в ООН, основният прираст на населението на Земята ще бъде за сметка на Африка.

Прочети още от в. "Стандарт"