"Марияна Николова наследява Симеонов като вицепремиер", четем във в. "Стандарт"

Марияна Николова ще бъде предложена да наследи като вицепремиер Валери Симеонов. Това стана ясно след близо 10 часа преговори, срещи и кавги между тримата лидери на "Обединени патриоти". Рокадата в кабинета е вписана като първа точка в утрешното заседание на парламента. Николова, която досега беше началник на кабинета на Симеонов като вицепремиер, е адвокат по професия. От 2015 г. до 2017 г. е ръководител на отдел "Договорно-правен и правна защита" . Преподавател е по структура на администрацията и административен процес в Института по публична администрация към МС. Още от момента на подаването на оставка Валери Симеонов е настоявал именно тя да го наследи като вицепремиер. До решението за номинацията й обаче не се е стигнало никак лесно, разказаха запознати с преговорите.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Само най-близки на загинал на пътя ще получават обезщетения без таван" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Само съпрузи, родители и деца на загинали на пътя няма да бъдат ограничени в получаването на компенсации от съда за болка и страдания. За всички останали роднини и близки обезщетенията за неимуществени щети по застраховката "Гражданска отговорност" не могат да надхвърлят 5000 лв. Това гласува бюджетната комисия в парламента при второто четене на промените в Кодекса за застраховане.

Решението е временно и ще важи до изработването на специална методика с критериите, по които ще се изчисляват в бъдеще обезщетенията за имуществените и неимуществените вреди при пътни инциденти.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Корейският интерес към АЕЦ "Белене" изглежда силно надценен", четем в "Капитал"

Министърът на енергетиката Теменужка Петкова увеличи потенциалните инвеститори в АЕЦ "Белене" с още един - "Корейската хидро-атомна енергийна корпорация" (KHNP). По време на южнокорейско-български енергиен форум в София тя обяви, че корейците са сред заявилите интерес към проекта и се надява да се включат в бъдещата процедура за избор на стратегически инвеститор за ядрената централа. 

На самата среща обаче представител на KHNP нямаше. Според програмата й в нея са участвали ръководители от Korea South-East Power Co. - друго дъщерно дружество на държавната Корейска електроенергийна корпорация. То обаче не е фокусирано в атомната енергетика, а във възобновяемата такава.

Прочети още от " Капитал"

"След месец ще е ясно дали "Турски поток" минава през България" е заглавиe от в. "24 часа"

До края на годината, тоест след месец, ще стане ясно дали газът от "Турски поток" ще се транспортира през България към Европа. Това става ясно от документ, който "Булгартрансгаз" внесе за одобрение в КЕВР на 16 ноември.

Преди дни бе официално открита морската част на "Турски поток" от руския президент Владимир Путин и турския му колега Реджеп Ердоган. Предстои строителството на сухопътното трасе на газопровода и да стане ясно къде ще мине - дали през България, или към Гърция.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Топобщините прибрали 33 млн. лв. от патентен данък" извежда на първа страница в. "Монитор"

Четирите най-големи общини у нас са прибрали за последните три години близо 33 млн. лв. от патентен данък. Най-много средства в общинската хазна са вкарали дребните търговци и занаятчии в София, следвани от Бургас, Пловдив и Варна, сочи справка на "Монитор".

От 2016 г. до края на септември тази година в София са платени 28,9 млн. лв. патенти. Размерът на данъка се определя от Столичния общински съвет в зависимост от това в кой район се извършва дадената дейност. Например фризьорките в топцентъра на града плащат годишен налог 840 лв., а в покрайнините на столицата сумата е 258 лв. Разликата в цените се наблюдава и при другите разкрасителни дейности - козметика, маникюр и педикюр. Часовникарите и стъкларите например плащат фиксиран данък независимо в коя част на града работят. В наредбата на общината е заложено най-висок данък на плащат компаньонките и гадателите, съответно по 6440 и 5600 лв. годишно.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Как да се отключи потенциалът на Плевен", пише "Капитал"

Плевен има много предимства: настоящи като авиация и медицина и потенциални като логистика и индустрия. Спират го липсата на пари, малко фантазия и общи действия с Ловеч

"Е точно Плевен ли пък да е икономически център?!" Скептицизмът е типична местна черта. Срещаме я при всички тук: младежите от доброволческата група "Колектив за Плевен", в Авиационния факултет в Долна Митрополия, в най-голямата българска ферма за охлюви и дори при разговора с кмета на общината Георг Спартански. Интересното е, че всички те са уникални по някакъв начин и заедно формират интересен, разноцветен и обещаващ профил на седмия по големина град в България. Но макар и естествен център на север от София и запад от Велико Търново, Плевен като че ли е загубил самочувствието, а донякъде и волята си да бъде регионален лидер.

Прочети още от " Капитал"

"Връзкарският капитализъм съсипва България", пише в. "Сега"

Ако искаме социална справедливост, трябва да се борим не с плоския данък, а с нечестното богатство, коментира икономистът Георги Ганев

- Доц. Ганев, кой свали цените на бензина в последните дни - премиерът, протестите, пазарът? И защо България е най-бедната в ЕС, с най-ниския акциз, а горивата не са най-евтините?

- Добре е, че за разлика от долнопробните популизми с хляба - като таван на надценката и други подобни, за горивата няма идеи за брутална държавна намеса. И добре, че няма. Примерно, ако ограничат надценката за хляба, най-евтиният просто ще изчезне и най-бедните ще трябва да си купуват по-скъп хляб.

При горивата обаче има място за въздействие - в посока увеличаване на конкуренцията, защото тя е осакатена, особено при дизела. Проблемът е, че над 80% от данъчните складове се държат от един собственик. Това е монопол, който нататък изкривява цените.

Прочети още от в. "Сега"

"Удължават лифта, за да ходят софиянци с метро до Витоша" пише в. "24 часа"

Пътническа въжена линия до планината Витоша, която да има обща спирка с метрото, планира Столичната община. Намеренията на кметството в бъдеще метрото да се свърже със Симеоновския лифт са обявени отдавна. Идеята е първата линия на метрото да продължи от Бизнес парка и да стигне до околовръстното шосе при "Икеа", а там да има обща спирка с лифта и така да се осигури връзка с планината.

За разширението на метрото в тази посока в момента няма осигурено финансиране.

Прочети още от в. "24 часа"