С нарастването на интереса към електрическите превозни средства пазарът на батерии за електромобили нарасна до 27 милиарда долара през 2021 г. и се очаква да продължи възхода си.

Освен че Азия е пионер в производството на батерии за електромобили, регионът се превърна и в основен център за производството на автомобилни части, пише Yahoo Finance.

Десетте производители с най-голям пазарен дял, регистрирани през 2021 г., са със седалища в азиатските страни - Китай, Южна Корея и Япония.

Според данните от SNE Research компаниите CATL, LG, Panasonic, BYD и Samsung отговарят за 80% от световното производство на батерии за електромобили.

Китайската компания Contemporary Amperex Technology (CATL) заема първо място в класацията на производителите за 2021 г., най-вече заради голямото търсене на вътрешния пазар.

Първата европейска гигафабрика за батерии отваря в Швеция. Двама бивши служители на Tesla са в основата й

Първата европейска гигафабрика за батерии отваря в Швеция. Двама бивши служители на Tesla са в основата й

Ше се произвеждат батерии за захранване на един милион електрически превозни средства годишно

CATL среща голяма конкуренция в лицето на LG и Panasonic, които се нареждат съответно на второ и трето място в света. Междувременно Европа и Съединените щати изостанаха в този стратегически индустриален сектор през миналата година.

На този фон глобалният недостиг на чипове принуждава купувачите на автомобили в Китай да чакат няколко месеца, за доставка на новите им превозни средства.

Производителите на електромобили са засегнати доста сериозно от недостига на полупроводници, повече отколкото традиционните производители на автомобили. Премиум автомобилите, за чието производство са нужни повече чипове от обикновено, се търсят повече от всякога.

Франция дава €1 милиард за осигуряване на метали за батерии на електромобилите

Франция дава €1 милиард за осигуряване на метали за батерии на електромобилите

Страната има за цел да произведе два милиона електромобила и хибридни коли до 2030-а година

Проблемите с доставките продължават да спъват автомобилната индустрия след тежката 2021 г. Недостигът на чипове принуди китайските автопроизводители да намалят производството с над 1 милион бройки миналата година според AutoForecast Solutions. В световен мащаб се смята, че недостигът чипове е довел до намаляване на производството с 11 милиона превозни средства по-малко според компанията.