2020 година трябваше да е нещо голямо за Япония. С Летните олимпийски игри, които трябваше да се проведат в Токио, островната страна щеше да посрещне 40 милиона туристи. Но Ковид-19 отложи Олимпиадата, а икономиката беше изправена пред сериозни трудности.

С осезаемото ограничаване на ресторантьорския бизнес, продажбата на бира в Япония е спаднала с 26% през първата половина на годината. А това е голям проблем за малките местни пивовари.

Сред тях е и компанията на Исами Йонеда, който е ръководител на процеса по дестилация в една от тях - Kiuchi Brewery. Затварянето на баровете и секването на търсенето за износ, производителят трупа огромни запаси от бира, която няма кой да купи. А пивото започва постепенно влошава качеството си и да става още по-непродаваема.

Това принуждава фирмата да вземе едно нетрадиционно решение - да преработи излишната бира в друг вид алкохолна напитка. През април от Kiuchi Brewery пускат своята кампания "Спаси бирата", като предлагат на барове и пивовари в Токио да превърнат непродадената си бира в продукт, който няма срок на годност - джин.

По думите на Йонеда преработването на пивото в друг алкохолен продукт не е иновация. Компанията, в който той работи, от години използва бира, за да прави специален ликьор, а в миналото са експериментирали и с направата на ликьори на основата на джин.

Повечето джинове се правят на основата на житни култури, като ечемик, ръж и пшеница. От тях се прави каша, която се оставя да ферментира, след което продуктът минава през една дестилация до достигането на неутрална спиртна напитка. След това тя се дестилира втори път, като тогава се добавят хвойна и други продукти, които придават специфичния за джина вкус.

Приз използването на бира се прескача първия етап на ферментацията и директно се пристъпва към дестилация на алкохолната напитка.

В случая с Kiuchi Brewery те предлагат на барове да им изпратят минимум 20 литра неизползвана бира, която след това им връщат под формата на джин. От компанията успяват да направят 8 литра джин от всеки 100 литра бира.