На 18 юни Таня Кръстева ще бъде модератор на петата конференция "Предприемачи на бъдещето" на Investor.bg. Тя ще започне от 12 часа и ще се излъчва на живо на уебсайта и фейсбук страницата на Investor.bg. Панелът, който тя ще модерира, ще бъде насочен към темата за финансиране на стартъпи и начините, по които младите предприемачи могат да получат достъп до първоначлен и допълнителен капитал за развитие на бизнеса си. Повече информация за събитието, програмата и лекторите може да получите на www.events.investor.bg.

Г-жо Кръстева, на 18 юни ще сте модератор на конференцията "Предприемачи на бъдещето" - как се отрази кризата на предприемачите?

Най-напред искам да благодаря за възможността да бъда модератор на един от панелите на конференцията "Предприемачи на бъдещето" - събитие, което следя с голям интерес още от първото му издание. Отражението на кризата тепърва ще се види и оценява на всички нива. Мога да кажа само едно със сигурност - тези, които мобилизират всичките си ресурси в търсене и създаване на устойчив модел на развитие сега, ще ги разпознаем сред предприемачите на бъдещето.

Къде е ролята на предприемачеството по време на криза?

Да промени облика на икономиката. Предприемачите имат прекрасна възможност да заменят стари бизнеси, модели и парадигми, които не съответстват вече на ценностната система или очакванията на обществото.

В предаването си "Бизнес среща" по Bloomberg TV Bulgaria интервюирате успешни предприемачи. Докосвайки се до толкова много истории, каква бихте казала, че е тайната за създаване на печеливш стартъп?

Моите наблюдения са, че няма тайна. Има страст и отдаденост. Опитът успешните предприемачи да бъдат сложени под общ знаменател - било то определени личностни качества или формула, по която са градили бизнесa си, за мен е неуспешен. Разбира се, може да научиш много от чуждите грешки, може да черпиш много от чуждия опит, но не е задължително, ако нещо е работило за даден бизнес и човек, то да проработи и за теб.

Все пак какъв е предприемачът на бъдещето за Вас?

Този, който вижда какво ще вълнува хората преди те дори да са осъзнали, че ще имат такава потребност - независимо дали става въпрос за стока или услуга. Добри примери са Хенри Форд, който беше казал: "Ако бях питал хората какво искат, сега щях да им продавам по-бързи коне.", Стив Джобс и разбира се - един от водещите съвременни визионери - Илон Мъск, както и няколко български имена.

Таня Кръстева е дългогодишен финансов журналист с изявен интерес към капиталовите пазари. Тя е главен редактор на единствената бизнес телевизия у нас Bloomberg TV Bulgaria, където води предаването "Бизнес среща". Започва своята кариера през 2002 г. като репортер и редактор във в. Банкеръ, където прави редица разследвания за публични компании и дружества в несъстоятелност. От началото на 2009 г. води икономическите новини на БНТ, след което се присъединява към екипа на Bulgaria ON AIR (икономическа телевизия до 2015 г.).

Автор е на книгата "Българският борсов свят: От първо лице". Има магистратура по финанси в УНСС. Специализирала е журналистика в СУ "Климент Охридски" и публична реч в НБУ. Преминала е през обучение за финансови журналисти в Thompson Reuters Foundation.