Представителите на транспортния бранш напуснаха гневни срещата си с премиера Кирил Петков, на която бяха поканени, за да бъдат обсъдени исканията им за справяне с кризата в бранша.

Причината - исканията им не били чути от правителствения ръководител, а единствено им било обяснявано, как те не могат да бъдат изпълнени. Всъщност в залата остана само една транспортна асоциация (чийто представител вози премиера по дупките на Витиня), а останалите 9, представляващи огромна част от сектора, демонстративно напуснаха.

"Министър-председателят заяви, че в тази зала той определя правилата и ако не ни харесва, да станем и да си тръгнем. Ние това и направихме. Държавата не е на министър-председателя, не е на "Продължаваме промяната". Това е скандално", разказа как е протекла оказалата се кратка среща председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.

Три са основните искания на превозвачите - намаляване на акциза на горивата с 50%, отпадане на биокомпонентата, което отново би довело до корекция на цените надолу, както и отлагане на планираното разширяване на тол системата.

Превозвачите искат три министерски оставки

Превозвачите искат три министерски оставки

Най-вече заради неуважение, Василев и Събев били позор

През цялото време премиерът обяснявал на бранша как акцизът няма как да бъде намален, което, подчерта Милтенова, е невярно, защото има писмо от Европейската комисия, която позволява прилагането на подобна мярка дори и в страни с минимален акциз като България.

Още от следващата седмица превозвачите започват масови протестни действия в цялата страна. Първоначално датата, обявена още при предишния протест, блокирал центъра на столицата, бе 18 май, но демонстрациите ще започнат още от 10-то число. На 18 май пък автобусите няма да превозват пътници. Предвиждат се и блокади на пътища, ГКПП-та и т.н., като предстои конкретните форми и локации на недоволството да бъдат обявени в близките дни.

"В нашия протест няма политически искания. Нашите искания са свързани единствено и само с овладяване на инфлационните процеси, овладяване на икономическата криза. Защото ние се борим за нашия бизнес, за нашите семейства, за всеки български гражданин, който е ощетен", каза Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи.

Транспортният бранш готви блокади, ако не бъдат чути

Транспортният бранш готви блокади, ако не бъдат чути

Протести освен в София има и в редица градове в страната като Пловдив, Плевен, Варна, Бургас, Русе и Благоевград

Анализ. Такива действия, по традиция, ще предприеме държавата що се отнася до исканията на транспортния сектор, съобщи след края на срещата регионалният министър Гроздан Караджов, който единствен говори пред медиите от страна на държавата.

По основното искане на сектора - намаляване с 50% на акциза на горивата, ще бъде най-обстойният анализ. "Засега експертите казват, че не е възможно, а превозвачите твърдят, че е възможно. Като го проучим достатъчно подробно, ще излезем със становище", каза министърът.

"Едва след тяхното излизане влязохме в много спокоен разговор и всяка от двете страни чу аргументите на другата. Няма конкретен резултат, тази среща не си е поставила за цел да има такъв, а за да се поставят въпросите на сектора", добави той.

Караджов обаче остава категоричен в намерението си тол системата да бъде разширена, като обхване и второкласните пътища, както и да бъдат повишени тол таксите за тежкотоварните автомобили. "Ваканцията, която са получили превозвачите още от 2020 година мисля, че е достатъчна", категоричен е шефът на регионалното ведомство.

Министър Караджов заяви още, че не се плаши от протестите, които организират от бранша, и изрази надежда за по-конструктивен диалог на следващата среща, която все още е неясно кога и дали ще бъде организирана.

Рязък скок на горивата при забрана на руския нефт прогнозират от петролния бранш

Рязък скок на горивата при забрана на руския нефт прогнозират от петролния бранш

Настояват да поискаме изключение от готвеното на ниво ЕС ембарго на вноса на руски нефт