Социалистите внесоха искане в Агенция "Пътна инфраструктура"да им се предостави договора между "Автомагистрали" АД и агенцията за строителството на АМ "Хемус".
В края на миналата година беше организиран протест със строителни машини на Цариградско шосе след искането на опозицията за проверка на качеството на магистралите. По-късно същите фирми получиха без търг и конкурс 1,3 млрд. лева за доизграждането на АМ "Хемус", припомни Елена Йончева.
Тя заяви пред журналисти, че освен договора с дружеството, БСП изискват от МРРБ и рамковите споразумения между "Автомагистрали" АД и фирмите, които ще строят отсечките от АМ "Хемус".
Йончева припомни и уверението на бившия директор на АПИ Светослав Глосов от 10 октомври 2018, че до края на годината ще бъдат обявени обществените поръчки. Малко след това строителството се възлага на фирми без обществени поръчки, критикува тя.
По думите й държавната фирма "Автомагистрали" няма капацитет за изграждането на АМ "Хемус". Финансовите резултати за 2018 са влошени, а изпълнителният директор Стоян Беличев не е заставал пред медиите.
Вярно ли е, че той е бивш съдружник с Гинка Върбакова, която е кандидат за закупуване на ЧЕЗ, питат социалистите.
Според Йончева това е един пример за това как една държавна фирма, в случая "Автомагистрали" АД, се използва като черна кутия за разпределяне на милиарди.
От БСП се надяват на бърз отговор.
"Не сме се отказали от извършването на проверка на пътищата от независими лаборатории", увериха от партията. Очаква се договорът да бъде предоставен в рамките на днешния ден.
Припомняме, депутатът от БСП Елена Йончева внесе официално искане в АПИ за изготвяне на независима експертиза за качеството на изгражданите в момента и в последните години пътища. Повторното искане бе подкрепено с допълнителни подписи. Мотивът на вносителите на сигнала е, че проектанти и строители са принудени да правят компромиси, за да печелят обществени поръчки.
От Камарата на строителите няколко пъти публично поискаха помощ срещу нападките на депутата Йончева, които според тях са набеждаване.
Въпросът беше остро поставен след тежката катастрофа край Своге, в която загинаха над 20 души.
GolaVoda
на 14.01.2019 в 20:46:08 #6под-изпълнителите не са нещо ново у нас..
58eng
на 14.01.2019 в 17:29:57 #5Др. Йончева ще направи клипче за строежа и...някой трябва да свърши работата...
ivan-machkarski
на 14.01.2019 в 14:25:25 #4До по горните абдали, искам да ви попитам, вие доволнилисте от тези пътища и магистрали, не зависимо кой ги строи и кой ще строй, или вие сте от тези строители на мангизи, долна паплач неука!
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 14.01.2019 в 14:25:06 #3Би било много интересно, какви отговори ще даде Министърът на МРРБ на следните въпроси: 1. Кой е основния закон в областта на инвестиционният процес: ЗУТ от 31.03.2001 г. с Наредба №4 за обхвата и съдържанието но инвестиционните проекти или ЗОП от 06.04.2004 и нов от 15.04.2016 г.(гласеван от мнозинството на ГЕРБ и реформаторите? (верен отговор ЗУТ/31.03.2001 г) Чл. 1. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) (2) Този закон урежда обществените отношения, свързани с устройството на територията, инвестиционното проектиране и строителството в Република България и определя ограниченията върху собствеността за устройствени цели. 2. В кой член, алинея, точка на ЗУТ и Наредба №4 се дава определиние на „инженеринг“ или „ проектиране и строителство“, (тъй като същото се използва от 2009г. за обявяване на 2150 ОП по ЗОП)? (верен отговор –никъде в ЗУТ!) 3. Справка от сайта на АОП показва, че на „инженеринг“ – „проектиране и строителство“ от 2004 до 2009 г са обявени само 63 ОП, а след гласуването от правителството на ГЕРБ и реформаторите и на нов ЗОП/15.04.2016 г до днес, при тяхното управление, те са 1386 !!!! И само за 2016 – 414 и 2017 – 972!!!!! Как ще обясни това, СЛЕД КАТО Е ОЧЕВИДНО, ЧЕ МРРБ СА СИ ЗАТВАРЯЛИ ОЧИТЕ ПРЕД ПРОТИВОЗАКОННОСТТА НА ЗОП СПРЯМО ЗУТ? Очевидно заради интереса на „управляващите“! 4. За всички тези ОП, които се възлагат на „ ИДЕЕН ПРОЕКТ“, главно от МРРБ и ведомствата, за обекти от национално значение като: участъци от автомагистрали, пътища от РПМ І, ІІ и ІІІ клас, газопроводи и компресорни станции, ЖП линии, водни цикли, пречиствателни станции, водопроводни и канализационни системи, хидротехнически и пристанищни обекти, Софийския метрополитен, спортни зали, и разбира се, санирането на жилищни и други сгради и т.н. за милиарди, на „ПРОГНОЗНА ЦЕНА“ , как я определят? С хвърляне на зарове, чрез врачка, чрез смучене на пръст или? Къде в ЗУТ има определение „прогнозна цена“?(верен отговор – никъде)! На отговор, ами ние разполагаме с идейни проекти, имаме по 2-3 варианта, по които „строителят на инженеринг“ ще изработи и съгласува технически проект( с надути количества, категории почви, материали) и след това ще строи“.....следва въпрос: На коя партия с мнозинството бе прието (Изм.,ДВ, бр.93 от 2014г.)на чл.15 ал.5, нова; чл.18 ал. 4 и 5,нови; чл. 31 ал.1; 48 (2) и т.н. на Наредба № 4, “Когато идейният проект служи за възлагане на строителство по реда на ЗОП“ съгласно чл. 142, ал.2 ,от ЗУТ, който чрез (Доп. – ДВ, бр.13 от 2017 вече гласи ,че вече „одобреният идеен проект служи за възлагане на строеж по ЗОП“? ГЕРБ са пропуснали в Наредба №4, чл.15 (Изм.,ДВ, бр.93 от 2014г.)- идеен проект, да забележат , че остава ал.2 ...“ за задание за следващата фаза на проектиране“, в чл.45, т3..“приблизителни размери!!“, чл.46, т.3 –„предварителни“, за разлика за технически проект, чл. 49 т.3 –„конкретните размери“, чл.50(1) – „подробност и конкретност“. И те, техните „възложители“, възлагат на идеен проект обществени поръчки, на прогнозни цени, тъй като КСС за идеен проект не се изисква поради фазата, .....(.“приблизителни размери!!“ и„предварителни“). Тук е проблемът.
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 14.01.2019 в 14:21:41 #2В ЗОП от 2016 бе пропуснато да се даде карт бланш на "строителите"( на ГЕРБ , разбира се) да превъзлагат на подизпълнители...... Защото практиката показа, че по схемата: 60-70% за ГЕРБ и останалото за "строителя", не стига за самия строеж, както и за нормално разплащане за подизпълнителите. Много подизпълнители се отказваха и според изискванията на ОП по ЗОП "сроителя" трябваше да наема друг, ама това беше незаконно. През 2018, комбината Камара на строителите и Парламената им направиха поправка в ЗОП - могат по всяко време да си променят подизпълнителите. Само че, гербаджиите са толкова прости, че решиха, реши ГО де ББ, и КАЗА: милярд и триста за 130 км магистрала!!!!! по 10 милиона на километър, при обективна цена не повече от 3 милиона/км. и на кого, на АВТОМАГИСТРАЛИ!!!! Те ще си направят вноската от 60-70% в касичката на ГЕРБ.... и ще търсят подизпълнители.
doco_
на 14.01.2019 в 13:57:40 #1БСП и строителство, на червените крадци им протекоха лигите като разбраха за какви пари става дума. Само да ги побарат ще видим магистрали на куково лято, пример магистрала Люлин строена от царя и крадливите комунисти и зарязала на сред полето. Много добре знаят те, че започне ли се строеж на Хемус избори ще спечелят ама друг път, боклуци!